Gå til innhold

Chess sitt problem


Anbefalte innlegg

Chess har etter min mening et stort problem.

 

Dem har ikke noe unikt untatt prisene. Derfor har ikke kundene noe insentiv til å bli hos Chess hvis andre operatører har lavere priser. Heldigvis for Chess sin del har de nå skapt lojalitet ved på Chess King.

 

Både Telenor og Netcom har unike posisjoner i markedet.

 

Telenor : Står for forskning og utvikling

Netcom : Best tilbud mot bedriftsmarkedet

 

Mens Chess bare konkurrerer på pris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chess-gutta håper vel på å få enda mer "gratis"reklame i Autofil og sånn nå som sjefen har kjøpt seg to av de råere bilene man kan få tak i. Jan Erik Larsen har jo allerede blitt lovt prøveturer så.

 

Ballongferden med Richard Branson vil han vel også få litt omtale på. Mitt inntrykk av Chess er at de har en pr. kåt sjef, og det er stort sett det.

Lenke til kommentar

Jeg er selv av de kundene som har Chess King, og må ærlig innrømme at den eneste grunnen til at jeg blir værende er at jeg ikke skal betale mer i abbavg på lenge. Prisene på Chess King finnes jo ikke attraktive lenger. Selv ringer jeg mer enn jeg sender meldinger, og nå er faktisk Chess Knock-out 10 øre billigere per minutt. Det blir faktisk endel i løpet av mnd. For å klare å holde på meg som kunde, så er de pent nødt til å bli enda flinkere i konkurransen om pris.

Lenke til kommentar

Jada.

Har skjedd en del med Chess de siste par årene.

De er heller ikke lenger i fremste linje på pris lenger, som de engang var.

(Skjer ofte når man blir litt stor)

 

Her forleden hjalp jeg min søster (som ikke følger så nøye med) å bytte fra "Chess Connect"....til "Move"

Et abonnement ("connect"), som er blitt helt meningsløst, etter det som er skjedd de siste 1-2 år.

Dermed ringte hun plutselig for 35 - 40% billigere?

Ingen "tjeneste" i Chess, (kanskje ikke hos andre eller, må jeg innrømme) fortalte henne om denne muligheten.

Er vel sånn at Chess har begynt å ligne bitte litt, på de 2 store.....

 

Kanskje derfor Vollvik nå profilerer luksusforbruket sitt. (All PR er god PR)

Da vet han at fokus på Chess går via leketøyene hans.

Også kontakten med "VirginBranson", som en tidligere nevner i tråden.

Dermed får han (som han sikkert med glede tar mot), tid på Tv/radio/aviser....for å forsvare forbruket.

 

Personlig trenger jeg telefonen til samtaler, sms, wap....og at den fungerer over hele verden....

Derfor byttet jeg for et knapt år siden fra Chess til Talkmore, og er godt fornøyd med alt. Også kundeservice, som jeg faktisk har brukt.

De ringte meg faktisk uoppfordret opp helt til jeg fikk ordnet alt jeg hadde problemer med. (Som forøvrig var en feil på min telefon)

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Chess har etter min mening et stort problem.

 

Dem har ikke noe unikt untatt prisene. Derfor har ikke kundene noe insentiv til å bli hos Chess hvis andre operatører har lavere priser.

Chess har fremdeles noe intakt, kanskje det viktigste en bedrift kan ha, nemlig merkenavnet.

 

De aller aller fleste forbinder Chess med noe positivt. En billig operatør som utfordrer de store og etablerte gribbene, Netcom og Telenor.

 

Dette kan de flyte på i årevis med den rette markedsføringen, selv om de ikke har de absolutt laveste prisene lengre. For den vanlige mann i gata er det nok at det er et selskap han har hørt om, som IKKE er én av de to store.

 

Samme effekten kjører jo Tele2 på f.eks. De håver inn penger på å sette sine priser opp mot Telenor sine og fremstiller seg selv som en utfordrer.

Sannheten er at Tele2 også er et storkonsern og prisene er langt fra lave.

Lenke til kommentar
Chess har etter min mening et stort problem.

 

Dem har ikke noe unikt untatt prisene.  Derfor har ikke kundene noe insentiv til å bli hos Chess hvis andre operatører har lavere priser.

Chess har fremdeles noe intakt, kanskje det viktigste en bedrift kan ha, nemlig merkenavnet.

 

De aller aller fleste forbinder Chess med noe positivt. En billig operatør som utfordrer de store og etablerte gribbene, Netcom og Telenor.

 

Dette kan de flyte på i årevis med den rette markedsføringen, selv om de ikke har de absolutt laveste prisene lengre. For den vanlige mann i gata er det nok at det er et selskap han har hørt om, som IKKE er én av de to store.

 

Samme effekten kjører jo Tele2 på f.eks. De håver inn penger på å sette sine priser opp mot Telenor sine og fremstiller seg selv som en utfordrer.

Sannheten er at Tele2 også er et storkonsern og prisene er langt fra lave.

Hvordan gjorde Chess det på kundebarometeret gjengitt i DN igjen? Var dem best blant teleoperatørene? Synes i alle fall dette er litt merkelig ettersom Chess visstnok skal ha veldig dårlig kundeservice?

Lenke til kommentar
Hvordan gjorde Chess det på kundebarometeret gjengitt i DN igjen? Var dem best blant teleoperatørene? Synes i alle fall dette er litt merkelig ettersom Chess visstnok skal ha veldig dårlig kundeservice?

Mener å huske de gjorde det best av operatørene ja.

 

Grunnen er nok at de færreste noengang har noe som helst kontakt med Chess utenom fakturaene som blir utsendt.

Lenke til kommentar

Chess er et fantastisk flott selskap. Var jo chess som for alvor startet priskrig her i landet, og er fremdeles blant de desidert billigste.

 

Men jeg tror en av grunnene til at Chess kan være så billig, er at de håver inn penger på de første kundene sine. I stedet for å senke priser, oppretter de nye abonnementsformer, og eksisterende kunder blir IKKE overført til de nye abonnementene. Det fører til at svært mange fremdeles bruker de gamle abonnementene med gamle priser. Ganske sleipt - og noe som kanskje media burde ta opp? (siden alt annet om Chess tas opp i media).

 

Tror Chess må være Norges media-konge nr. 1. Ekstremt bra gjort :thumbup:

Er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at Vollvik kjøper akkurat en slik bil f.eks.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Enig med deg Lurifaksen, jeg har måttet bytte abonnement 2 ganger (Connect->Move->Knockout) for å fortsatt ha ringepriser som er blant de 3-4 billigste i landet for meg. Aktører som Talkmore og Mobyson er vel marginalt billigere, men når vi begynner å snakke noen tiere i forskjell pr. år, synes jeg ikke at det er så viktig. Tjenesten "Min side", hvor man enkelt og greit får online oversikt over betalte og ubetalte fakturaer, ufakturerte samtaler, samt den veldig gode betalingstjenesten hvor man kun trenger å taste inn kortnummer for å betale regningen, synes jeg er veldig mye mer praktisk enn å betale en vanlig giro.

 

I tillegg er det jo morsomt å betale til en gjøgler som Vollvik, som f.eks. gjerne blåser av en million eller to ekstra for å holde favorittspilleren sin i Brann, kutter sponsingen av FFK når de prøver å kjøpe opp samme spiller, arrangerer folkefest på stadion med Kurt Nilsen/Bryan Adams-konsert osv., i stedet for en grå og upersonlig aksjonærmasse i Telenor eller Netcom :)

Lenke til kommentar
Men jeg tror en av grunnene til at Chess kan være så billig, er at de håver inn penger på de første kundene sine. I stedet for å senke priser, oppretter de nye abonnementsformer, og eksisterende kunder blir IKKE overført til de nye abonnementene. Det fører til at svært mange fremdeles bruker de gamle abonnementene med gamle priser. Ganske sleipt - og noe som kanskje media burde ta opp? (siden alt annet om Chess tas opp i media).

Dette er ikke helt riktig. Nylig ble alle chesskundene som hadde utdaterte abonnement overført til Chess Move. Men de kan jo ikke overføre kunder som har abo som fremdeles selges, jfr. connect. Så da blir det jo opp til kundene. Må selv sørge for at man har det aboet som passer en best.

Lenke til kommentar
Men jeg tror en av grunnene til at Chess kan være så billig, er at de håver inn penger på de første kundene sine. I stedet for å senke priser, oppretter de nye abonnementsformer, og eksisterende kunder blir IKKE overført til de nye abonnementene. Det fører til at svært mange fremdeles bruker de gamle abonnementene med gamle priser. Ganske sleipt - og noe som kanskje media burde ta opp? (siden alt annet om Chess tas opp i media).

Dette er ikke helt riktig. Nylig ble alle chesskundene som hadde utdaterte abonnement overført til Chess Move. Men de kan jo ikke overføre kunder som har abo som fremdeles selges, jfr. connect. Så da blir det jo opp til kundene. Må selv sørge for at man har det aboet som passer en best.

Hei

 

Det stemmer ikke det du sier,jeg har et abb som ikke selges lenger og jeg er ikke blitt overført til noe annet abb.De kan bare ikke gjøre det uten videre.Har et som kom i fjor høst,men som de sluttet å selge 3mnd senere.Ingen mnd.avgift,0.99 ringepris,0.48 sma,1.99 mms,jeg sender bare sms eller mms,så det er billigst for meg.

Lenke til kommentar
Men jeg tror en av grunnene til at Chess kan være så billig, er at de håver inn penger på de første kundene sine. I stedet for å senke priser, oppretter de nye abonnementsformer, og eksisterende kunder blir IKKE overført til de nye abonnementene. Det fører til at svært mange fremdeles bruker de gamle abonnementene med gamle priser. Ganske sleipt - og noe som kanskje media burde ta opp? (siden alt annet om Chess tas opp i media).

Dette er ikke helt riktig. Nylig ble alle chesskundene som hadde utdaterte abonnement overført til Chess Move. Men de kan jo ikke overføre kunder som har abo som fremdeles selges, jfr. connect. Så da blir det jo opp til kundene. Må selv sørge for at man har det aboet som passer en best.

Hei

 

Det stemmer ikke det du sier,jeg har et abb som ikke selges lenger og jeg er ikke blitt overført til noe annet abb.De kan bare ikke gjøre det uten videre.Har et som kom i fjor høst,men som de sluttet å selge 3mnd senere.Ingen mnd.avgift,0.99 ringepris,0.48 sma,1.99 mms,jeg sender bare sms eller mms,så det er billigst for meg.

Hvilket abonnement er/var det?

Lenke til kommentar
Mener å huske de gjorde det best av operatørene ja.

 

Grunnen er nok at de færreste noengang har noe som helst kontakt med Chess utenom fakturaene som blir utsendt.

 

Det er faktisk ikke helt sant. Vet ikke hvordan det er med telefonsupport, tror ikke jeg har ringt dit noengang, men 2 ganger har jeg sendt inn en mail med spørsmål til Chess Kundeservice, og begge gangene har jeg fått svar på dagen.

 

Skal sies at dette har vært generelle spørsmål, og ikke spessifike ting mot mitt abbonement, men jeg synes nå likevel at svaret kom raskt nok da, og man slipper å sitte i telefonkø.

Lenke til kommentar
Tja, min mor hadde da Connect inntil forrige uke (før hun byttet til Talkmore). Chess har altså ikke flyttet hun over til et av de nye abonnementene, eller på annen måte oppfordret til å at hun til å gjøre det.

Men connect selges jo fremdeles. Og har nok sikkert sin misjon. Sikkert mange pensjonister som bruker telefonen to ganger i måneden som syns det er helt glimrende. 9 kroner måneden, og ingen spesielle betingelser, som de fleste andre abonnementene til chess har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...