Gå til innhold

Rimis Hp 507 ++ alternativer

Anbefalte innlegg

Har fra før et Hp 620 - og har vært veldig fornøyd med det til mitt bruk. Men etter ett lite uhell (som gjør at bl.a batt.dekslet ikke sitter igjen) kjøpte jeg meg nytt kamera hos Rimi. Siden jeg var så fornøyd med det gamle tenkte jeg at dette sikkert gjorde jobben for meg. Det var jo både nyere, fler Mp, og med flere funksjoner. Derfor var skuffelsen STOR da jeg kom hjem og prøvde kameraet. Bildene ble mye mer mørkere/grå. Heldigvis fikk jeg levert det tilbake til rimi med pengene tilbake (etter å ha vist de eksempelbilder på bilder tatt med det nye og gamle kameraet) All ære til Rimi for det. :yes:

Problemet mitt nå er hvilket kamera skal jeg kjøpe isteden??? Vil gjerne ha fine,klare og lyse bilder (der grønnfargen på stua vår ikke ser grå ut).

Hadde ikke tenkt å legge i mer enn rundt 2000 kr. Føler at utviklingen går så fort fremover at jeg heller vil kjøpe meg ett nytt kamera om noen år. (mitt gamle hp 620 kostet 3000 for ca 2,5 år siden).

PS på toppen av det hele så var jeg kjempefornøyd med mitt gamle hp- program for redigering av bilder på pcn - men da jeg la inn det nye programmet for Hp505 så skrev det selvfølgelig over det gamle. Og det nye programmet var noe skitt i forhold til det gamle. Bl.a hadde jeg ordnet alle bildene mine med navn og sortert de i egne kategorier. Nå ble ALT ødelagt - alle navnene på bildene forsvant og det ble ett sammensurium av alle sammen. GRRRR. + mange av de fine redigeringsfunksjonene forsvant. Dessverre har jeg ikke lenger den gamle cdn på "gammel-programmet".

Så jeg vil også gjerne høre om programvaren som følger med kameraene dere anbefaler. Event . at dere anbefaler noe annet.

Her ble det mye på en gang men er takknemmelig for alle som orker å svare meg.

Endret av canutta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du selv prøvd kameraet? Om du bestemmer deg for å kjøpe det hadde det vært fint å høre hva du syntes om det.

Spes. om bildekvaliteten, farge og om det er noe som du mener det mangler.

Høres ikke så dumt ut dette da. Håper bildene bare blir ok, ellers så bryr jeg meg ikke så mye om antall Mper eller andre funksjoner.

Endret av canutta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...