TomasK Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Sitter å ser på vidvinkel zoom objektiver her og har plukket ut to varianter: Canon 17-40 F/4 L Sigma EX 17-35 F/2,8-4 Canonlinsa er jo selvsagt en bra linse, men den er jo ganske dyr og spørsmålet er jo om jeg faktisk vil få omtrent like god kvalitet på Sigma linsa til nesten halve prisen. Kan kjøpe rimelig bra pola- og UV filter til Sigma linsa og fortsatt ha penger igjen til andre ting.. Noen som har prøvd Sigma'en? Er til Canon 10D forresten.. og jeg har en Tamron 19-35 F/3,5-4,5 som jeg skal bytte ut. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Nå er ikke vidvinkel på 17 spesielt "vidt" på 10D, men hvis du er rimelig fornøyd med 19 mm så holder det jo definitivt. Ser at 17-35 får litt lunken omtale på blant annet fredmiranda - faktisk er det ganske få sigmaobjektiver som skårer så dårlig der, den skårer på linje med canons 70-300 og 100-300-objektiver.. Nå er dette bare brukeranmeldelser da, riktignok. Hvis du vurderer bruktkjøp, styr unna den gamle versjonen med 82 mm filterdiameter (i stedet for 77), denne er det angivelig en del trøbbel med. For VIDvinkel kan du jo prøve en Sigma 12-24 eller vente litt på Sigma 10-20.. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har også hørt at Sigma 17-35 ikke skal være så bra. Sigma 18-50 f/2,8 skal derimot være veldig bra, og et godt alternativ til Canon 17-40. Hvis du trenger noe videre enn dette, så er både sigma og tamron på vei med sine ultra vidvinkelzoomer (området 10-20mm). Hvis du trenger noe som er så vidt, ville jeg sett litt på de. Sigmas 12-24 er ikke veldig bra, men den er for fullstørrelse-sensorer, så du kan bruke den på alle kameraer med samme fatning. Canons 10-22 kan du ikke bruke på 10D. Erik Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Skal se om jeg får prøvd Sigma 18-50, har ikke tenkt så mye på den.. Takk for tipset! Trenger en vidvinkel zoom, nettopp fordi dette gir et greit område på DSLR. Har ultravidvinkel fra før, men jeg føler det er veldig upraktisk til å ta "normale" bilder med pga alt for mye tønnefortegning. Hele greia er for å få bedre lysstyrke rett og slett, noe Tamron'en min skorter litt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå