svalbard Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) 800kr for et 9600XT er billig i forhold til andre webshops, men hvis en skal inn på pris<>ytelse så finnes det bedre kjøp enn 9600XT. Som feks 6200 til rundt 1k. Da har du et nyere kort, som har nyere teknologi (SM 3.0), og kan holde lengre + at det er mulig å softmodde det til et 6600 Endret 21. april 2005 av svalbard Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 visste ikke at 6200 var så gode i forhold Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 headcleaver: Hvor mange Ola og Kari Nordmann er det som går inn i avanserte skjermkortdrivere og overstyrer applikasjonsbestemte grafikkinstillinger som AA og AF, for å så tweake spillets instillinger for å få spillet til å flyte best mulig? Og hvor mange tror du bare installerer spillet og spiller i vei uten å bry seg så mye om instillingene? Og eventuelt leverer inn PCen sin til reparasjon fordi det hakker så mye i spill hvis de mot formodning skulle ha satt alt på max... X850XT er for folk som enten vet veldig godt hva skjermkortet er godt for, eller en som kjøper en fullspekket Dell XPS fordi man har råd til det. Folk med mye kunnskap og/eller folk med mye penger. Med dette mener jeg å si at de fleste som har et X850XT vet mer om hardware enn de som har et 9250 256MB de har kjøpt på Elkjøp eller et annet sted fordi det sto 256MB. mer bullshit klarer jeg ikke å presse ut i dag, der får du fortsette. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 6200 er et godt kjøp, det. Men da er galoppen i gang: for BARE 200,- kr mer, så får man et 6600, som er langt bedre enn prisforskjellen tyder på. Det tar aldri slutt, avveiningen av pris/ytelse. Saken er at 800,- kr for et 9600XT er et bra tilbud. For ett år siden kostet dette skjermkortet (mer enn) det dobbelte av den prisen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Playmofetish: det er ikke riktig det du sier! for nå kan man jo stille på slike instillinger inne på spilla. å det klarer alle som gidder å prøve å få til. man trenger heller ikke gidde å bruke mange tusen kroner på et grafikk kort selv om man har peiling på spill. å derfor har mange som har svakere skjermkort også peiling på spill. catch my drift? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Akk ja, du får holde på ditt, og jeg får holde på mitt. Jeg er enig i det du sier, det er bare det at jeg ser veldig mange kunder i min jobb som virkelig ikke har greie på de instillinger man kan gjøre selv for å påvirke ytelsen til PCen sin i alle forskjellige spektre. Og det er fortsatt veldig mange unge kunder som åpenbart spiller mye som ber om skjermkort med 256MB uten å bry seg noe mer med prisen. Det er veldig mange instillinger som er enkelt tilgjengelige ja, og hvis man prøver, får man det nok lett til. Men det er også veldig lett å holde PCen fri for virus og spyware, og hvor mange er det som får til det? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Denne tråden flyter helt ut. Jeg mener personlig at dette er en noenlunde ok pris for et kort som kan kjøre alle dagens og gårsdagens spill uten problemer i normal oppløsning. Samtidig syns jeg at det burde vært normal pris også. Det er altfor dyrt med 1000-1100 kr for dette. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Denne tråden flyter helt ut. Jeg mener personlig at dette er en noenlunde ok pris for et kort som kan kjøre alle dagens og gårsdagens spill uten problemer i normal oppløsning. Samtidig syns jeg at det burde vært normal pris også. Det er altfor dyrt med 1000-1100 kr for dette. Enkel og grei oppsummering. Akkurat det denne tråden burde avsluttet med for en del poster siden. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 nei. for man får jo et spill til 399,- skulle man kjøpe det uansett men du kjøper 9600xt kortet å får hl2 i tillegg, vil det si at kortet hadde kosta rundt 400,- og det er et bra kjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå