Joggi Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) så at på clas olson i bergen (bystasjonen) solgte de club3d 9600xt skjermkort til 798,- Et av dem hadde HL2 i bundle. Dette syns jeg var kongebillig egentlig og anbefaler å løpe og kjøpe Dette var 2 dager siden og de hadde bare 2 stk tror jeg. Kanskje litt sent å si dette men stikk innom og se om dem har flere igjen. 9600xt er kanskje litt uttdatert men holder mål enda og er bedre enn de fleste andre kort i samme prisklasse da det selges til 1000-1500 andre steder EDIT: leif Endret 21. april 2005 av Joggi Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Veldig bra pris egentlig! men som sagt, kortet er rimelig utdatert. Men det vil da fungere fint i gamle spill som CS etc... Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Dersom man kjører på 1024x768, uten FSAA (eller AF), så holder 9600XT til alle spill som er på markedet i dag. Man må kanskje ned i 800x600 på Doom3, Riddick, og Chaos Theory, men det er jo greit nok det også. CS???!!!!! Joda, lavizh, det vil selvfølgelig holde til CS også Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hadde et 9600XT og et 9800XT kort en gang i tiden, det holdt hvertfall ikke til FarCry, HL2 og DOOM3 (på høyere oppløsninger / detaljer logisk nok). Jeg synes spillgleden blir ødelagt når du må ned i oppløsning og detaljer. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 For å klargjøre situasjonen litt, lavizh: fordi du ikke likte å spille FarCry, HL2 og Doom3 med et 9600XT (og et 9800XT...), så bør ingen spille disse spillene med de skjermkortene? Led du veldig da du hadde de skjermkortene? Ble alt mye bedre da du fikk byttet dem ut? Hehe, for et sort/hvitt syn du har på hardware. Ganske morsomt, når man tenker litt etter. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg gidder ikke starte en sleng-dritt diskusjon med deg. Du la sikkert merke til at jeg skrev Jeg synes spillgleden blir ødelagt når du må ned i oppløsning og detaljer. ? ... Legg merke til ordet "jeg". Men uansett, det er opp til de som vil kjøpe de kortene, jeg bare ytret min mening. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 jeg mener at skal man ha et rimelig kort til under 1000 kr så er dette et utmerket valg til den prisen og bedre enn alle andre kort i samme prisklasse. Hvor bra kotet er idag på nye spill kan diskuteres men man skal kunne klare å kjøre doom3 hl2 og farcry på en tilfredstillende måte med dette kortet. Det er ikke uten grunn at kortet bundles med hl2. Skal du spille spill i høy oppløsning så kan man ikke kreve det med et kort til under 2000,- uansett så er dette billig for et bra kort som etter min mening er et bra kort enda selv om det er i lavere mellomklasse. Kortet funker utmerket som spillkort enda hvis du ikke er kresen og har et meget lavt budsjett. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg fikk med meg hva du skrev, lavizh. "Jeg synes spillgleden blir ødelagt når du må ned i oppløsning og detaljer." Jeg kan stille deg et spørsmål, i steden for å være sarkastisk: hva mener du med "ødelagt", og hva mener du med "ned i oppløsning og detaljer"? Det var en veldig bombastisk uttalelse, og selv om du sikkert står for den 100%, så bør alle andre kunne kjøpe et 9600XT til 800,- kr. Det er et kjempebra tilbud for en som kanskje ikke har mer enn 1000,- kr å bruke på et skjermkort. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg kan stille deg et spørsmål, i steden for å være sarkastisk: hva mener du med "ødelagt", og hva mener du med "ned i oppløsning og detaljer"? Vi vet jo alle at et 9600XT kort ikke klarer å dra f.eks DOOM3 og HL2 på max oppløsning og detaljnivå. Resultatet blir da at man må ned i kvalitet for å få en brukbar flyt i spillet, skjønner? Jeg synes da at spillgleden blir borte eller "ødelagt". Men klart, her er det smak og behag inn i bildet. Det var en veldig bombastisk uttalelse, og selv om du sikkert står for den 100%, så bør alle andre kunne kjøpe et 9600XT til 800,- kr. Det er et kjempebra tilbud for en som kanskje ikke har mer enn 1000,- kr å bruke på et skjermkort. Ja, jeg står for den 100% ... jeg har heller ikke nektet folk å kjøpe den, jeg bare sa min mening om kortet. Jeg regner med at dette skal være et forum hvor meninger ytres? Edit : Men det er finfin pris på kortet Endret 21. april 2005 av lavizh Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ja, vi ytret meninger begge to. Og hvis jeg hadde visst hvordan jeg kunne få fet skrift, så hadde sikkert jeg også brukt fet skrift Poenget mitt er at jeg tenker på bedre skjermkort som en anledning til å gå OPP i kvalitet. Dermed så reagerer jeg på at du får det til å virke som om eldre skjermkort tilsvarer å gå NED i ytelse. Det er kun korrekt dersom man NED-graderer, og det er vel ikke det trådstarteren ønsker å gjøre. Jeg regner med at han ikke skal bytte ut et 6800 Ultra eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) beklager for å si det lavizh, men hvis du må ha de beste kortet på markedet hele tida pga du ikke klarer å spille spill i lavere enn 1280x1024 pga for dårlig spille glede, har du mer penger enn vett. jeg sier ikke det for å være slem, men det er det utrykket du har gitt meg. 9600xt med hl2 er et bra kjøp til den prisen der. har selv 9600xt i gamle pc'en og det går fint å kjøre doom3,farcry og hl2 med high på detaljer og i 1024x786 oppløsning edit: leif Endret 21. april 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Prøv en 'B' innkapslet i '[' og ']' Jeg er å blir en eyecandy fyr når det gjelder spillopplevelser. Man føler seg mer inn i selve spillet rett og slett. Nå sammenlignet jeg faktisk skjermkortet jeg har pr. i dag, ASUS 6800GT og det trådstarter hadde funnet, Radeon 9600XT. Forskjellen er jo selvsagt enorm! Men som sagt tidligere, kortet trådstarter fant til 798,- er klart veldig billig og fint til den prisen når folk ikke er villig til å betale mer enn 1000,- for et skjermkort. Men ytelsen er jo selvsagt deretter. beklager for å si det lavizh, men hvis du må ha de beste kortet på markedet hele tida pga du ikke klarer å spille spill i lavere enn 1280x1024 pga for dårlig spille glede, har du mer penger enn vett. jeg sier ikke det for å være slem, men det er det utrykket du har gitt meg. Jeg er ikke ute etter det beste skjermkortet til enhver tid, lommeboka mi er ikke så full ... Noen liker eyecandy som meg, men for andre er det kanskje ikke så viktig i lengden, da de kanskje tenker mer pris i forhold til ytelse. Endret 21. april 2005 av lavizh Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Forresten, lavizh: da de tre nevnte spillene kom ut på markedet, så fantes det ikke skjermkort som kunne takle spillene med maks detaljer, 4xAA og 8xAF, og 1280x1024 oppløsning. Det er først med siste generasjon skjermkort at man kan nyte spillene med den detaljrikdommen og presisjonen, og ironien er at spillene henger ikke med. Jeg synes helt ærlig at de beste skjermkortene avslører alle svakhetene med spillgrafikken til de flotteste spillene. Det er så innmari tydlig at spillene IKKE er realistiske, og hva er da poenget? Et eller annet sted må skoen trykke, og nå er det spilldesignerne som begraves i kravene til kvalitet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg fatter ikke hva folk hisser seg opp for her. Sakens kjerne er at det er veldig rimelig for et kort som duger greit nok for de aller fleste som ikke har så mye greie på hardware. Jeg bygde sammen en billig barebone-PC med Sempron 2600+ (Socket A), 512 RAM og GF 6600 128MB. Doom3 måtte ned på 800x600 for å kjøres brukbart, og FarCry måtte også senkes en del, men dog gikk det vel greit på 1024x768. Dette blir litt i minste laget for meg, både oppløsning- og detalj-messig, men for 12-åringen som fikk PCen var det alle tiders. Jeg holder absolutt med lavizh når han sier at noe av spillopplevelsen blir ødelagt. Men det tror jeg har mer å si for en som vet hva AA/AF, oppløsning, detaljer er, enn en som bare skal spille litt og syns det er gøy. Forumet er fullt av folk som bruker mange 1000,- mer enn de burde på PC-utstyr, selvfølgelig er folk kresne og har lov til å uttale seg om det. Jeg har en NEC 1760, og vil helst kunne spille flotte spill i 1280x1024 uten betydelig lagg, sånn er det med den saken. 9600XT er ikke noe for meg, men jeg syns det er et flott kort til en flott pris. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Meget snedig tilbud. Grei pris på et kort som kan kjøre alle spill på en akseptabel måte, ikke bare CS.. HL2 test, ganske bra resultater (legg merke til settings): http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2281&p=1 Forresten så er det ingen som sier at vi trenger å få meninger som "dette kortet kan ikke kjøre spillene bra nok, en del av opplevelsen blir borte" osv. Dette er jo et flott kjøp, for de som er i den prisklassen. EDIT: Jada jada, jeg vet source er et av 9600 XTs sterke sider, men hva så? Det må jo flyte litt på det. (Er jo ganske flott at et såpass gammelt middelklassekort takler en av dagens flotteste grafikkmotor) Endret 21. april 2005 av Zythius Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 skal man se noe særlig forskjell på "eyecandy" som dette kortet gir og det som spillet max kan gi må man opp i et kort til 3-5000 og det har de færreste råd til. jeg ser ikke noe særlig forskjell på å ha medium detaljer i en 1024 oppløsning som dette kortet klarer på det meste og 1200 oppløsning og high detalj som et bedre kort klarer. Skal man ha max detaljer op 1600 oppløsning med full aa og af så kan man se litt forskjell men da krever det et kort som koster skjorta Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Forresten, lavizh: da de tre nevnte spillene kom ut på markedet, så fantes det ikke skjermkort som kunne takle spillene med maks detaljer, 4xAA og 8xAF, og 1280x1024 oppløsning. Det er først med siste generasjon skjermkort at man kan nyte spillene med den detaljrikdommen og presisjonen, og ironien er at spillene henger ikke med. Jeg synes helt ærlig at de beste skjermkortene avslører alle svakhetene med spillgrafikken til de flotteste spillene. Det er så innmari tydlig at spillene IKKE er realistiske, og hva er da poenget? Et eller annet sted må skoen trykke, og nå er det spilldesignerne som begraves i kravene til kvalitet. Jepp.. det nyeste skjermkortene kan kjøre FSAA og AA .. tenke seg til å fjerne de hakkete kantene da. Spillene blir jo helt urealistiske uten de hakkete kantene. Foreslår at du legger gaming på hylla og heller satser på politikk. Skal du mot mitt råd fortsette med spillingen så kan du få kjøpe et Riva TNT2 av meg .. da forsvinner alle svakhetene i spillene som dugg for solen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Sakens kjerne er at det er veldig rimelig for et kort som duger greit nok for de aller fleste som ikke har så mye greie på hardware. haha, du er en morsom kar du folk trenger da ikke ha greie på hardware for å ikke nødvendigvis måtte spille med alt på full grafikk. den utalelsen blei for dum! det blir som å si at alle som har x850xt pe har mye bedre peiling på hardware enn de som har 9250pro det. det er jo helt feil. det skjønner du, ikke sant? Men det tror jeg har mer å si for en som vet hva AA/AF, oppløsning, detaljer er, enn en som bare skal spille litt og syns det er gøy. du har virklig klart å presse mye bullshit ut av tastaturet i dag. hvilke grafikk man spiller på har da ikke noe med viten om hardware å gjøre. edit: leif Endret 21. april 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Spill er uansett urealistiske; de prøver å etterligne virkeligheten. Nå har det kommet skjermkort som takler de nyeste spillene med alt på maks, og da blir det tydelig at spillene ikke er så realistiske som man ønsket da man spilte dem på medium detaljer og oppløsning. (Jeg mener at jeg uttrykte meg klart nok i sted, så kanskje jeg nok en gang ikke har klart å formidle det jeg mener?) Hakkete kanter... joda, det er hakk langs kantene når ingenting beveger på seg, og man har oppløsningen 1024x768. Men bevegelser gjør at kantene forflyttes på skjermen, og da er ikke lenger kravene til AA så store. Jeg har et 6600GT, og kan sette på AA dersom jeg vil uten at det koster for mye ytelse, men jeg synes ikke at det er nødvendig. Det er dessuten enda flere hakkete kanter i politikken, så jeg vil gjerne ha flere alternativer fra deg, takk. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 FSAA er egentlig bare irriterende. Jeg setter meg heller ned med Photoshop og en haug med screenshots og bruker Blur, Blur more etc for å se dem i slideshow etterpå (OK, en liten overdrivelse, men FSAA er litt blurry) AF derimot, det er en fin ting og det krever heller ikke allverden av skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå