Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Thomson 500 serie (ekstern IP adresse innefra)

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har nettopp fått nytt abonnement hos NGT med fast IP adresse. Vi har da også fått en ruter (Thomson 500) som jeg forstå er nokså ny hos NGT. Jeg fant omsider hvordan jeg skulle sette opp NAPT mappinger mot interne adresser men jeg har følgende problem:

Ruteren lar meg ikke benytte ekstern IP adresse så lenge jeg sitter på innsiden av nettverket, da må jeg bruke den interne adressen (e.g. 10.0.0.57). Sitter jeg på utsiden så kan jeg bruke den eksterne adressen for å se Web server etc.

Da vi satt sammen med et annet firma som også brukte NextGenTel (med en annen ruter) kunne vi referere til den eksterne adressen overalt, også fra innsiden.

Vet dere om det er noe spesielt med Thomson ruteren som hindrer dette, eller er det andre ting jeg kan foreta meg for å få satt opp systemet slik jeg ønsker?

PS. Mitt problem er i bunn og grunn at vi bruker et system som heter CVS for å holde orden på programkildekode. Det lagrer IP adressen i hver katalog, slik at konsulenter som arbeider både inne på kontoret og ute i feltet vil få trøbbel med å sjekke inn og ut filer fra mer enn ett sted.

Mvh

Steinar Eriksen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...