SupremeX Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) For det første det er ikke kult å kjøre fort.. Det er bare barnslig og vitner om at personen som kjører faktisk er en taper. Det var da fælt så mye du kunne lese av en som kjører fort. Jeg tror dette er et flott tiltak, siden de fleste kjører i 100 km/t i 90-sonene uansett. Endret 22. april 2005 av SupremeX Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 For det første det er ikke kult å kjøre fort.. Det er bare barnslig og vitner om at personen som kjører faktisk er en taper. Du har tydeligvis et markeringsbehov og stempler folk som fjortiser og barnslige i annethvert innlegg. Det er faktisk en rekke, saklige og faglige årsaker til at fartsgrensene på de beste veiene fint kan økes. Det har ingenting med at det er "kult" å kjøre for fort, eller at flertallet bak rattet er "tapere". Bl.a. viser erfaringer fra Danmark at antall ulykker har gått ned og at det har blitt mer respekt for fartsgrensene etter at de økte til 130km/h på enkelte strekninger. Lenke til kommentar
13Marius37 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Geldermeg til jeg fpr lettlappen jeg Mate på med 120 innover på sykkel, er chill Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Italia gikk vel opp til 150 i fjor januar. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Å herre... Jeg LER! De eneste stedene som kommer til å få 110 km/t, er de stedene der det er 100 km/t fra før. Meg bekjent kun på utvalgte veier i Vestfold. (Er ikke det riktig?) Vi vanlige mennesker kommer ikke til å merke noe som helst. Aldri i livet at de setter opp grensen fra 80 km/t til 110 km/t, der det allerede er 80 km/t i nå... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Er en del veier med 100-sone her i nærheten, så dette var en fin nyhet. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Er en del veier med 100-sone her i nærheten, så dette var en fin nyhet. Vel, det er meg bekjent ikke en eneste på Vestlandet. *Full fest og hæla i taket* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Nei, jeg har heller aldri sett det på vestlandet. Har kanskje noe med at det ikke er så mye helt rette veier der? Sånn som den fra gardermoen til Oslo kunne jo godt hatt 150, er jo bare rett frem... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Nei, jeg har heller aldri sett det på vestlandet.Har kanskje noe med at det ikke er så mye helt rette veier der? Hehe... Det kan du godt si, ikke mange rette veier her. Mange svinger, og mange smale veier. Selv om grensen ligger på 80 km/t, vil jeg påstå at det er mye gøyere å kjøre i 80 km/t på en smal svingete vei, der man hele tiden må bremse, gire og akselerere, enn det er å kjøre i 110 km/t på en vei som går rett fram. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Det er sant. Men man pleier jo ikke kjøre på motorveien for moro skyld da. Går mer i transport der. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Utrolig glad for snille komplimenter. Mente at ungdommer med fersk lapp, kjører over sine begrensninger fordi de skal tøffe seg. uten å generalisere er dete et faktum. Ja er ofte behov for å kjøre fort og gjør dette selv! Ekstremt koselig dere angriper en som angriper andre Mine inlegg setter jeg ofte på spissen og åne til tolkninger, men hvis dere lurer så ja jeg er et rasshøl! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tror ikke vi kunne satt opp fartsgrensene alt for mye. Er utrolig mange biler som ruller på de norske veiene som ikke hadde klart påkjenningen. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 På bakgrunn av målininger de har foretatt på utvalgte motorveistrekninger, har de nok kommet fram til at 110 km/t kan være en riktig fartsgrense på mange av de aktuelle strekningene. Det får meg til å huske sist jeg kjørte på motorveien mellom Reims og Paris. På en strekning var fartsgrensen satt ned til 110 km/t på grunn av veiarbeid Kanskje på tide at de navlebeskuende norske veimyndighetene tar seg en tur utenlands og får seg noen nye impulser i stedet for å sitte låst i fasitsvaret om at farten er årsak til alt som går galt i trafikken. Når vi til og med en periode hadde en samferdselsminister uten lappen (Dørum) sier det litt om forståelsen for hva de driver med. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg. Endret 25. april 2005 av tjalla Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg. ...Og der føyer jeg de til lista mi av sjåfører jeg helst ikke vil møte langs veien. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg. ...Og der føyer jeg de til lista mi av sjåfører jeg helst ikke vil møte langs veien. Hihi.. nå er de fleste 100-soner greialt sperra av og det er adskilte kjørefelt. Det eneste som er farlig er om jeg hadde kommet fort bakfra og du hadde feilkalkulert farta mi og bytta til den fila jeg var i. Sånn ellers følger jeg fartsgrensene. Endret 25. april 2005 av tjalla Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Holder stort sett 150-160 i 100-sona forutsatt at det er lite trafikk på veien, og at øya mine er klare for å spane etter sivil. Dvs. ser jeg en bil som kunne ha vært sivil + at det er to folk inni så demper jeg meg. ...Og der føyer jeg de til lista mi av sjåfører jeg helst ikke vil møte langs veien. Hihi.. nå er de fleste 100-soner greialt sperra av og det er adskilte kjørefelt. Det eneste som er farlig er om jeg hadde kommet fort bakfra og du hadde feilkalkulert farta mi og bytta til den fila jeg var i. Sånn ellers følger jeg fartsgrensene. Likevel. Du bryter fartsgrensa med gode 50 km/t uansett hvor dan du ser på det. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Tror ikke det er slik at alle 100-soner utvides til 110, men at noen utvalgte strekninger (Som E18 forbi holmestrand osv). Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 fine greier at man setter opp farten på enkelte strekninger som allerede har 100km/t fartsgrense, men hva med alle de 80km/t veiene man finner overalt her i norge? en hel rekke av dem kunne godt ha blitt justert opp til 90 mener nå jeg. klart, de trange, svingete og uoversiktlige veiene kan få være i fred, men de andre kunne godt ha fått en økning. når jeg kjører personbil så legger jeg meg automatisk på ca 90km/t i 80-soner (100 på speedometeret, -10 i feilslag.. sånn ca) fordi det er den hastigheten jeg føler meg mest komfortabel i. men en annen sak, de snart 110km/t veiene.. jeg regner med de har to kjørefelt hver vei, kanskje også ett krabbe-felt. med tanke på at trailerene, bussene og lastebilene har fartssperre på 85-95km/t så vil noe annet enn flerfelts motorveier med 110km/t grense bli bare dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå