Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nforce4 nvidia ethernet

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av shuttle sn25p. På denne boksen er det kun en netverksport, og det er nvidia sin.

Etter jeg satte denne boksen opp, har internett fungert fint, messenger skype o.l.

MEN. når jeg benytter bitlord, eller skal sende e-poster, klarer den ikke å gjøre noe. bitlord, står kun og : "kobler opp". jeg skjønner ikke hva som har skjedd, har aldri hatt problemer med dette før.... begynner å bli fortvilet :(

Er det noen der ute som har samme problemet, og som vet hva jeg må gjøre for å få dette til å fungere??

HJELP!!!!

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

videre står bare outlook express og prøver å sende, og etter en stund får jeg bare beskjed om at serveren er utilgjengelig. men jeg får e-poster inn som vanlig.

Er så kjedelig dette.... :no:

ikke bra.

Så jeg håper det er noen "sniker" der ute, som kan hjelpe meg å fikse opp, så jeg får brukt den ny-innkjøpte pc'n ordentlig.

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg har innstalert alle driverne, men prøvde å fjerne nvidia sitt program, med brannmur og alskens fjas, og puttet inn bare driveren, hjalp ingen ting, videre har jeg disablet software brannmuren til windows xp

:dontgetit:

er det noen spesielle innstillinger bitlord, eller netverksinnstillingene skal stå på da?? før har jeg alltid bare innstalert, og så har det fungert uten noe mer justeringer, skjønner ikke hvorfor det er problemer blitt nå...

jeg har inne fult virus program, og maskinen er netopp tatt cleaninstall på. videre er det inne adaware spyvare killer

Lenke til kommentar

Epost problemet: Har du bytta ISP eller mail levrandør i det siste, husk at utgående server som regel skal være lik ISP sin utgående server.

F.eks Har du Online.no mail og sitter på Catch sitt nett må du bytte dette til catch sin SMTP server.

Mulig dette er ikke er tilfellet, bare hørtes litt sånn ut med mail problemet ditt.

Men har du som jeg i forrige post lagt inn nyeste driver fra Nvidia??

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Takk for engaasjementet..

jeg kjører på samme internett linjen som tidligere, har ikke byttet noe der. Videre har jeg alle driverne inne, som fulgte med ifra shuttle, minus skjermkort driveren, som jeg har hentet ny.

har satt opp vanlig pop3.online.no og smtp.online.no

Lenke til kommentar

Jeg valgte å ta enda en ny-innstalasjon av windows og alle drivere, men jeg lot være å putte inn nvidia sw ide-driver, og nvidia firewall suite programmet, nå fungerer alt!

Fine greier, feta snack!

takk for hjelpen, problemet er løst :D

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg valgte å ta enda en ny-innstalasjon av windows og alle drivere, men jeg lot være å putte inn nvidia sw ide-driver, og nvidia firewall suite programmet, nå fungerer alt!

Fine greier, feta snack!

takk for hjelpen, problemet er løst :D

men når du hadde problemet? kjørte du Nvidia firewall og Symantec notron internetsecurity program attpå til da????

**skrivefeil

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Jeg kjørte windows xp, med SP2, Trend micre pc-cillin 2004,

Så egentlig var det windows brannmur, trend micro brann mur, og nvidiabrannmur, begynner det å høres ut som smør på flesk eller??? :cry:

men det hjalp ikke å skru de av, fjerne de, legge inn nye drivere, vet jo egentlig ikke hva det var som sperret meg, men mistenker nvidia brannmuren, siden jeg har kjørt de andre sammen før. Etter cleaninstall, fungerer alt, med windows og pc-cillin, men lot være å sette igang hw-brannmuren til nvidia. Fine greier Feta snack nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...