Gå til innhold

Køb af "billigt" kamera


Anbefalte innlegg

Hej,

 

Jeg leder efter et digitalt spejlrefleks kamera, og har ca. 6000,- kroner i alt.

 

Er der nogle kameraer i vil anbefale, hvis jeg har prioriteret nogle ting som er vigtige:

 

Betjeningsvenligt

Billedkvaliteten skal være god

Så lidt "shutter-lack" forsinkelse på udløseren, som muligt

Indbygget flash.

Batterilevetiden skal også være høj

 

Jeg syntes det er utroligt svært at overskue markedet, specielt når jeg ikke har brug for tele, så måske jeg skal gå efter et kamera der ikke er spejlrefleks? De er jo ofte lidt billigere, men billederne er vel heller ikke lige så gode?

 

 

Håber der er nogen der vil tage sig tid til at svare, på forhånd tak!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BTW: Ved godt at Nikon Coolpix 8400 ikke er et spejlrefleks, men med dit budget på 6000,- tror jeg ikke du får noget særlig glæde ud af et spejlrefleks, hvor du måske kan få huset til 6000,- men derudover må lægge mange penge i linser. Derfor ser jeg et godt kompaktkamera som bedre tilpasset dine behov.

Lenke til kommentar

Se etter et brukt 300D. Svært god bildekvalitet. Null utløserforsinkelse. God batterikapasitet.

 

Min påstand er at de fleste som kjøper seg digitalt speilrefleks, ikke har behov for noe mer.

Jeg har nå hatt mitt 350D i ei uke, og jeg ser ikke noe som helst behov for noe ytterligere. Det er rett og slett fantastisk. Lite, lett, enkelt å ha med. Kjapt er det. Batterigrepet fikk jeg i går, og det gjør virkelig susen. Noen klager selvsagt over plastikken på kameraet, men jeg ser ikke helt det store behovet for noe mer. Har hatt et analogt speilrefleks (Canon EOS 500N) i ti år nå. Det var i mange år med meg overalt. Aldri fått en ripe i det. Det går rett og slett på å behandle utstyret med respekt. De færreste av oss blir profesjonelle/semiprofesjonelle fotografer uansett.

 

Så, utfra ditt budsjett, ville jeg definitivt gått for 300D. Så kan du i fremtiden konsentrere deg om å skaffe deg flere objektiver, blits etc. Dette er langt viktigere enn å kjøpe et dyrt kamerahus.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville ventet litt og sett på nye Nikon D50 når den kommer i salgshyllene. Den vil nok bli priset til mellom 6000-8000(i norge) og ser ut til å være vel så god som 300D

Raskt regnet, vil jeg tro D50-hus vil komme på ca. 6500,- NOK. MEN, når Nikon D50 kommer vil vi sansynlig vis oppleve ytterligere prisnedgang på Canon 300D.

 

Mitt råd til Sjakom er: Vent med å handle din speilrefleks til juli/august. Da har Nikon D50 fått fotfeste i markedet, og butikkene tilpasser sine kamrapriser. Hvis D50 blir for dyr for deg Sjakom i august, vil Canon 300D-prisen utmerket passe både til en dansk og norsk privatøkonomi. Jeg vil også påstå at du vil få råd til et godt normalobjektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...