Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hei. Dette er ikke noe virus, så vær vennlig ikke å komme med slike hentydninger... Spørsmålet er: Jeg bruker Opera 8 som nettleser, men jeg legger merke til at explorer.exe vokser seg feit og go. Selv om jeg ikke bruker IE 6 som nettleser.. Noen som har forslag til hvordan jeg skal få redusert størrelsen på explorer.exe? Eller få den til å ikke å få den til å vokse seg så feit og go? Størrelse akkurat nå er: 32 840kb Ved reboot så er den på 1/3 av denne størrelsen, dvs ca 10 000kb EDIT: btw så har jeg Win XP Pro SP 2 Endret 21. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg hadde et slikt problem en gang, og fant til slutt ut at det var tjenesten Remote Access Connection Manager som tøyset og forsøkte å komme seg på nett en gang i sekundet. Så jeg disablet den. Ditt problem kan jo være et helt annet. Hvorfor ikke hente ned Process Explorer fra http://www.sysinternals.com og undersøke litt. Endret 21. april 2005 av zjulik Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 eg hadde et slikt problem en gang, og fant til slutt ut at det var tjenesten Remote Access Connection Manager som tøyset og forsøkte å komme seg på nett en gang i sekundet. Så jeg disablet den. Hvordan deaktiverte du den? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Vel - det er jo ingen vits i å gjøre det hvis du er usikker på hva som er problemet. Men hvis du vil prøve - no harm in it - Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester finn denne tjenesten, høyreklikk, velg egenskaper, stopp og bytt modus til deaktivert. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 explorer.exe har ingenting med Internet Explorer, eller nettlesere å gjøre. Explorer.exe er programmet som styrer alt det du ser når du kjører Windows, altså selve skallet. Det er ikke stort du kan gjøre med den, og det er normalt at den bruker en del ressurser Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Men dersom en prosess bruker ressurser i en grad som bare øker og øker mens maskinen er på, så er det ikke så dumt å spørre seg selv om man har en memory leak et sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Men dersom en prosess bruker ressurser i en grad som bare øker og øker mens maskinen er på, så er det ikke så dumt å spørre seg selv om man har en memory leak et sted. Intressant, men hvordan skal man finne ut hvordan man har memory leak en plass da? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det gjør du ved å eksperimentere med Oppgavebehandleren - eller nevnte Process Explorer. I oppgavebehandleren kan du legge til/fjerne de kolonner du ønsker å se på. Hovedsakelig vil jo en memory leak vise seg ved at en prosess stadig øker i minnebruk, gjerne selv hvis du bare sitter og ser på tallene og ikke gjør noe annet med maskinen. Annet du kan feilsøke i oppgavebehandlerene er unødvendig mye harddiskskriving/lesing, gjerne noe du merker hvis du hører gnaging fra disken selv når du ikke gjør noe på maskinen. Disse to problemene kan henge sammen. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Her er forresten en innføring http://www.informationweek.com/story/showA...icleID=17200581 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå