Gå til innhold

Innkjøp av kamera til max 6500,-

Anbefalte innlegg

Det er rigtigt man lige skal have sig et kort også. Jeg købte fornylig et 512 mb til omkring 350 dkr., så det er ikke det helt vilde de koster. (der er plads til 200 billeder i bedste kvalitet - og omkring 40 i Tiff)

I går tog jeg 250 billedeer med et batteri (uden blitz) så medmindre man skal på fjeldet, eller andet hvor en stikkontakt ikke er i hnærheden kan man godt klare sig med et.

Du kan sikkert klare 250 bilder, men når du begynner å bruke zoom, og slår av/på kameraet mange nok ganger (i praktisk bruk) renner batteriet ganske fort ut. Jeg ville aldri dratt på tur med et batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå, nu gennemlæste jeg de forskellige anmelderser - igen, og undrer mig lidt over at FZ20 ikke har et "ididot-sikkert" auto program.

Betyder det, at det ikke har et autoprogram overhovedet, eller at man kan indstille autoprogrammet efter egne ønsker?

(En af mine venner skal nemlig også bruge det, og han fatter intet på kamera!)

Lenke til kommentar
Canon IXUS 500 er et godt alternativ

Helt enig med deg! Canon IXUS 500 er det beste på markedet til den prisen! Cameraet får du på det biligste til 3100 kr. Kjøp ekstra batteripakke, kortleser, nødvendig og proffesjonell programvare (PS), og stor minnebrikke. Kameraet bruker CompactFlash, noe man kan få plass til over 4 GB med bider! De er heller ikkje så dyre som andre merker. 4GB's brikka tror jeg ikke koster mer enn 2500!

Kameraet annbefales!

Lenke til kommentar

Canon Ixus 500 til 3100 kroner? Syntes det var dyrt for et så gammelt og tregt kamera når man får nye Nikon Coolpix 5900 som er nyere, raskere, mer moderne, bedre batterilevetid, flere funksjoner, bedre respons +++ til en langt billigere pris. Ja, Ixus 500 har god bildekvalitet, men ikke bedre enn Coopix 5900, og burde kostet mye mindre med tanke på hvor mye dårligere det er på mange andre punkter. Anbefales av meg, men kun om det koster maks 2500 kroner.

Lenke til kommentar

Ja, så blev beslutningen taget - der er flere der mener det er toppen af poppen, og billigt, syntes jeg:

Fra akamera.dk

Best D-Superzoom Camera: Panasonic Lumix DMC-FZ20

The Panasonic Lumix DMC-FZ20 incorporates an impressive 12x optical zoom (equivalent to 36432mm on a 35mm film camera) with a fast, f/2.8 aperture right through the range. The combination of three aspherical lenses and one ED lens generates high optical performance while preserving the compact size. Thanks to the effective optical image stabilizer, the full zoom range can be used even for hand-held shots, making this camera a great photographic tool.

Det er købt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...