Gå til innhold

Ut med firefox inn med ...?


Anbefalte innlegg

Husker selv når jeg brukte firefox at flash stjal fokus fra scrollehjulet. Var vanvittig irriterende! En annen ting som fikk meg til å bytte var også at firefox ble alt for ustabilt når jeg endelig fikk installert de plugins jeg trengte for å få samme funksjonalitet som opera. Vel, jeg bruker nesten bare opera for tiden, og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker selv når jeg brukte firefox at flash stjal fokus fra scrollehjulet. Var vanvittig irriterende! En annen ting som fikk meg til å bytte var også at firefox ble alt for ustabilt når jeg endelig fikk installert de plugins jeg trengte for å få samme funksjonalitet som opera. Vel, jeg bruker nesten bare opera for tiden, og er veldig fornøyd med det.

Det har bedret seg med tiden. Har versjon 1.0.3 av Firefox og oppdatert alle extensions, funker helt fint. Før versjon 1.0.1 var stabiliteten i Firefox og GNU/Linux et helevete.

Lenke til kommentar
Før versjon 1.0.1 var stabiliteten i Firefox og GNU/Linux et helevete.

Har brukt den siden første release av Firebird. Har aldri hatt noen problemer med stabilitet, eneste problem jeg har hatt er relatert til Flash, men det har jeg fikset lett med å fjerne hele dritten :thumbup: (ser ikke noe poeng i Flash lengre)

Lenke til kommentar
Har brukt den siden første release av Firebird. Har aldri hatt noen problemer med stabilitet, eneste problem jeg har hatt er relatert til Flash, men det har jeg fikset lett med å fjerne hele dritten :thumbup: (ser ikke noe poeng i Flash lengre)

Opplevde faktisk firefox 0.8 og 0.9 helt OK når det kom til stabilitet (noe som det ikke så ut i innlegget mitt).

 

Jeg opplevde ustabilitet i forbindelse med java VM i 1.0 PR og 1.0. Hadde ingen problemer med samme utgave av Java VM i Opera. Kjørte det i Fedora, mulig det bare var et problem i Fedora for alt jeg vet ;).

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Melder meg på i konqueror-klubben (men så kjører jeg en kde-desktop). Bruker den som standardbrowser, om enn jeg ikke har noen store problemer med opera eller firefox. Forøvrig er vel konqueror basert på en egen rendrer, khtml elns (den blir også etter sigende brukt i MacOS' Safari)

 

M.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fatter ikke hvorfor dere ikke bruker Opera 8, dette er den beste leseren på markedet til nå, både på sikkerhet og hastighet. Slik som jeg har forstått det så for at man skal få tilnærmet en "normal" nettleser i Firefox, så man laste inn hel haug med plugins. Det gidder ikke jeg, er mer fan av "plug and play".

 

Btw så ble Opera 8 lastet ned 600 000 ganger på 48 timer :dribble:

 

Og ikke bruk argumentet at den koster penger! Den er faktisk gratis mot ett lite banner oppe til høyre, og dette merker du ikke noe til, selv på min utgamle 17" crt..

 

EDIT: leifet litt...

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Man trenger ingen plugins for at Firefox skal bli "normal". Opera er og vil alltid bli bloat. Hva mener du med at Opera er mer sikker? Opera er ikke raskere, den er avhengig av QT og MOTIF noe som gjør den er mye treigere en andre alternativer. Opera er ikke gratis, den er shareware/spyware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...