Gjest QbeC- Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hei dere. Jeg har et snodig problem her. Jeg holder på å bygge opp en pc som jeg tenkte jeg skulle sette i stuen. Når pcen var ferdig satt sammen, så la jeg inn Linux på den. Da var den 100% stabil. Ingen problemer i det hele tatt. Men så ville mamma ha Windows XP inn på den istede for Linux. Samme dagen så bestilte jeg en OEM versjon av Windows XP HOME fra Psdata. Å jeg la denne inn. Men under istalasjonen så støter jeg på mange rare ting som blåskjerm, problemer med å kopiere forskjelige filer og at pcen fryser fast innimellom. Men etter mye om og men så får jeg lagt inn windows på den. Men da kommer det problemer igjen. Pcen restarter seg under loading av windows. Vet at dette mange ganger har med varme (Overklokking) og gjøre. Men CPUen er bare på 40 grader IDLE. Så jeg tviler på at det er dette. Har prøvd å resette cmos, men ingen forandring. Pcen består av: ABIT AI7 Celeron 2.5 Geil Value 512 pc3200 Radeon 9200 se 350 Watt PSU Noen som har en ide på hva dette kan være? Håper på raske svar Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Prøv andre Windows cder. Hadde en XP cd som var litt lei å installere fra stoppet opp og fikk feilmeld. Prøvde men en annen cd gikk det fint. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Og det med at den restarter seg, kan du prøve ta ut og inn ramen igjen har hendt på eldre maskiner jeg har hatt at det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå