Yamato47 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hei hei På maskina mi står hovedkortet i friluft, mens harddiskene er mura inne bak støyfeller og vannkjølinga er viftefri. Mitt gf2mx-kort med kun original-ribbe begynner å bli for treigt. Jeg er veldig lite interessert i å snekre vannkjølingsløsning til gpu også, og å ha grafikkort med vifte som _må_ stå på hele tida er helt uaktuelt. Jeg ser for meg ei løsning med ei litt kraftig kjøleribbe på gpu med en lett tilgjengelig av/på-knapp. Da kan jeg klokke opp når jeg skal spille og skru på vifta, og klokke ned når jeg ikke spiller. Zalman-ribbe er for dyrt. Istedet ser jeg for meg å kjøpe ei lita, billig cpu-ribbe med stillegående vifte fra utvalget på flexi-data. Er det noen som har erfaring med passiv kjøling på nyere skjermkort, gf2ti og opp? mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Quite_as Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 sett på en dunder-ribbe med en 80x80mm som du voltjusterer ned til det nivået du liker... du kan jo koble den til en sånn en: http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...hp?artId=ZA5-11 Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Skulle ikke bli noe problem det, hvis du bare har en litt kraftig ribbe, og eventuelt en vifte som du kan skru av/på, evt. justere spenning. (trenger ikke ha trinnløs justering, så det blir billig og enkelt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå