Howard Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Telenor legger ned news Fra og med 1. mai blir det slutt på news-tjenesten til Telenor Online. Begrunnelsen er at interessen for news er for laber. Les artikkelen her Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Telenor har sikkert tallene i orden når de sier interesssen er laber, men det er tragisk lell. News er fullstendig overlegent webben som forum for meningsutveksling og kunnskapsarkiv. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Dette var egentlig ikke en bombe. Hadde egentlig ventet dette for flere år siden. Suger kanskje for et par stykker, men skjønner godt at Telenor vil kutte litt i kostnader. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det hjelper lite at ting er overlegent andre ting så lenge de ikke brukes av et flertall av kundemassen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan man poste på google sin news server uansett hvilken tilbyder man har og med f.eks. Mozilla Thunderbird, altså med en news reader? Er det i så fall flere som tilbyr denne funksjonaliteten? Ørjan... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Telenor har sikkert tallene i orden når de sier interesssen er laber, men det er tragisk lell. News er fullstendig overlegent webben som forum for meningsutveksling og kunnskapsarkiv. Er litt trist ja, men som sgat før i tråden, hjelper ikke så mye når det er så få igjen på news. AtW Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er dumt, ja. Men lenge siden jeg sluttet å bruke news-serveren til Telenor. De har en utrolig dårlig akriverings-tid på artikler. Er man fortsatt ute etter gode news-tjenester, så må man betale for det. Easynews, Giganews etc. Finnes ganske mange. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Synes egentlig det er rart folk ikke bruker dette mer. Er jo geniale greier... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kanskje news-brukarar vil gå over til andre ISPar, no som Telenor no legg ned news-tenesta si? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ja, for det var sikkert tilgangen til news som gjorde at de ble værende hos Telenor. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Synes egentlig det er rart folk ikke bruker dette mer.Er jo geniale greier... hva er egentlig så genialt med news? Det kan ikke gjøre noe som ikke alternativa også kan, eneste fordelen jeg kan se er hastigheten(hvis man sitter på treg maskin og treg linje). Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det er i alle fall sikkert at news ikke fungerer på noen måte som et kunnskapsarkiv. Til og med på betalings-news servere er gjennomsnittlig levetid for poster 140 dager. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det geniale med news er at Google indekserer hele Usenet. Søke-styrken ved det er enorm. Google sin web-søk har dessverre ikke like dyp innpass inn i forumer, og da forsvinner også fort det essensielle når man søker i en haug av søppel og reklame. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 *Pirke pirke* Ifølge Online.nos nettsider... Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skal være "Online.no`s" istedenfor "Online.nos" ? Har forresten ikke brydd med om dette "news" greiene. Ønsketekning: Grunnet laber interesse for Telenor, legger de ned alle tjeneste ... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 hva er egentlig så genialt med news? Det kan ikke gjøre noe som ikke alternativa også kan, eneste fordelen jeg kan se er hastigheten(hvis man sitter på treg maskin og treg linje). Var egentlig hastigheten jeg tenkte på. Sitter en del på nett via GPRS, og det går ikke akkurat fort. Også indekseringen opresterud pekte på. Flotte greier det. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skal være "Online.no`s" istedenfor "Online.nos" ? Statoils oljeplattform. Norges Bank. Ozelots PC. osv Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 *Pirke pirke* Ifølge Online.nos nettsider... Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skal være "Online.no`s" istedenfor "Online.nos" ? Fordi vi ikke bruker 's på norsk? Jans bok, Mortens bil, Tores lommebok.. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skal være "Online.no`s" istedenfor "Online.nos" ? Ganske enkelt fordi man i det norske språket ikke bruker ' , det er alle fall ikke rett grammatisk. Forøvrig er jeg ikke så veldig overrasket. Er du seriøs om å bruke usenet er det mye bedre å bruke en betalserver for et par dollar. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 "Online.no's" blir jo "Online.no er". Enig med at betalservere er mye bedre, men tror fortsatt usenet er lite brukt blant folk her til landt. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) *Pirke pirke* Ifølge Online.nos nettsider... Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skal være "Online.no`s" istedenfor "Online.nos" ? Riktignok off-topic, men i den gode saks hensikt: Er det korrekt å skrive «Camilla's Café» med apostrof? Edit: omformulering. Endret 21. april 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå