Gå til innhold

forstyrrelser på tv/strømnett? eller no slikt.

Anbefalte innlegg

hei, bor i et hybelkollektiv her hos en fyr som er elektriker. så han har selvsagt trekt alt av strøm, internett og tv-kabler selv. men jeg lurer litt på om han ikke er så flink som han selv skal ha det til! :p

sliter nemlig med litt diverse forstyrrelser som jeg ikke har opplevd før. det ene problemet er at visst jeg har pc'n koblet opp mot tv'n via s-video kabel, så får jeg forstyrrelser på tv'n sålenge "tv-kabelen" står plugga i tv'n samtidig. med tv-kabel'n så mener jeg den coax kabelen eller hva det heter som går fra pluggen i veggen til tv'n. (har kabel-tv visst det har noe og si)

samme problemet får en av de andre som bor her, han har tv-kort i pc'n og får forstyrrelser på skjermen visst han har tv-kabel'n plugga i. lignende problemer hadde vi med en annen her i huset som fikk forstyrrelser på anlegget sitt visst tv-kabel'n var plugget i tv'n og tv'n var plugget i anlegget.

jeg opplever også forstyrreler på mitt pc-anlegg, logitech z-2200 selv om dette ikke er koblet sammen med tv'n på noe vis.

og til sist så er vi plaget med at lyspærene rundt om i huset går umenneskelig fort. og når de går, så går de skikkelig! her er det snakk om sprengte sikringer og knuste pærer i de verste tilfellene. :)

så, som dere sikkert skjønner så har jeg ikke noe god elektro kunnskaper, men høres dette ut som symptomer på at det er noe galt med et eller annet her, og isåfall hva?

har prøvd og fortelle dette til huseier, men han bryr seg ikke så veldig hardt. :wee:

så hadde vært greit og kunne komme med noe mer håndfast på hva som kan være årsaken. så kanskje han gidder sjekke det ut!

takker for alle svar, visst det blir noen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde lignende problem, men dette med en video. Den funket fint før når både samme tv og video var plugget inn oppe. Men nå når både tv og video er flyttet ned er det forstyrrelser på tv'en hvis jeg har den kabelen fra video'en plugget inn. Antar det er noe feil med jordingen på uttaket jeg bruker til tv/video, da pc'en ble enormt ustabil hvis jeg brukte det uttaket..

tips: elektrikker! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...