tommy18 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har en JTable som skriver ut div opplysninger om en bil, og ønsker at det på en eller annen måte skal være mulig for brukeren å trykke på en rad, og så at det popper opp enda et vindu med flere opplysninger. Har også tenkt litt om det er mulig at det i en kolonne ligger en knapp som bruker kan trykke på og at det da spretter opp et nytt vindu. Hvordan ville dere løst dette? Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Har prøvd med følgende kode, og den fungerer om jeg fjerner den if-setninga som kontrollerer antall click, men jeg vil at det skal trigge på dobbeltklikk, og ikke enkeltklikk. Noen som ser hva som er galt? tabell.addMouseListener( new MouseAdapter() { public void mouseClicked(MouseEvent e) { if (e.getClickCount() == 2) { tabell = (JTable)e.getSource(); int row = tabell.getSelectedRow(); System.out.println( row ); } } } ); Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) For å detektere dobbelklikk må du bruke en timer, tror jeg. Men hva da getClickCount skal være godt for, det veit jeg ikke. Endret 21. april 2005 av buskmann Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Det holder at bruker trykker en gang, tror det er enklere å programmere også. Nå får jeg til at når bruker trykker på en rad, så skrives radnummer ut til skjerm for test. Hvordan jeg skal få til at det spretter opp et popup vindu med flere opplysninger om rad'en, aner jeg ikke. Noen som kan gi meg noen hint og hjelpe meg på vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå