Gå til innhold

Synspunkt på Studio 9 Plus?

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Studio 9 plus. Om det er en plus versjon er noe usikkert. På verktöymenyen "Help" i programet blir jeg "spurt om jeg vill oppgradere til Studio Plus. Dette vill koste meg ca 330 Euro extra.

Er det noe jeg har gått glipp av? Jeg kjöpte og betalte for en Studio 9 Plus. Det står ikke plus trykket på esken, men en hvit tape/prislapp der det står skrevet/printed Studio 9 Plus Nordisk Engelsk programvare.

En annen ting som jeg synes er noe underlig er at alle Studio HFX "transitions" som jeg kjöpte (kostet visstnok rundt 500 kroner) extra til Studio 8 ikke virker i Studio 9. De må trolig kjöpes på nytt igjen?

.......................................................................................

Rettelse: Det skal väre 33 Euro og ikke 330 ekstra som jeg feilskrev.

Jeg har forövrig akkurat nå kjöpt og installert Ulead VideoStudio fra Webben. Flere tråder i forumet anbefaler denne framfor Pinnacle Studio. Så får vi se hva som er best?

Endret av Vision
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe jeg har gått glipp av? Jeg kjöpte og betalte for en Studio 9 Plus. Det står ikke plus trykket på esken, men en hvit tape/prislapp der det står skrevet/printed Studio 9 Plus Nordisk Engelsk programvare.

Jeg kjøpte Pinnacle Studio Plus i dag. På esken står det med tydelige bokstaver "Pinnacle Studio PLUS" og under med mindre skrift "versjon 9". Jeg så også vanlige studio 9, som var noe billigere, og det var ikke tvil om det var forskjellige esker og versjoner.

På Expert i Ski kosta vanlige Pinnacle Studio 9 kr 799,- og Pinnacle Studio 9 PLUS kr 999,-

Ut fra hvordan du beskriver esken så er den feilpriset og du har fått feil programvare. Har akkurat installert og prøvd med en liten snutt fra mitt nye kamera. Virker veldig lett, jeg har NULL erfaring, men lagde en liten DVD med litt effekter og lyder ekstra og klippet vilt. Tok kort tid. Så aldri i manualen en gang.

Åkke som, når du åpner programmet står det Studio PLus, og øverst på menylinja i programmet når det kjører står det også "Pinnacle Studio Plus".

Dr. Peedee

Lenke til kommentar

Takk så mye!

Da er det en Studio 9 jeg har fått. Men bevisst solgt som Studio 9 Plus. Det finnes 3 CD i boxen. Den ene med programmet Studio 9 Standard EU/AS versjonen. No. 2 er kallt Bonus Content DVD Studio Plus. Den tredje er StudioPlus manualer på forskjellige språk. Jeg har installert de to förstnevnte. Manualen skal bare leses.

Det er leit, men kommer ikke til å gjöre noe mer med det. Sannsynligvis kommer jeg til å bruke Ulead VideoStudio. Denne skal for et mindre belöp kunne oppgraderes når nyere versjoner kommer.

Lenke til kommentar

Ok,

men du kunne jo forlange pengene, prisforskjellen, tilbake synes jeg.

Åkke som jeg prøvde å lage en picture in picture effekt i går. Veldig kult. Kan ikke det i standardversjonen, men det går i plus versjonen. Ellers husker jeg ikke de andre tingene som er forskjell. Men det var bare 200 kr forskjell i pris, så..

Har hørt om stabilitetsproblemer med pinnacle studio, men ikke merket noe til dette selv. Men har bare prøvd noen få timer. Virker så langt enkelt å bruke i hvert fall. Har aldri gjort noe videoredigering (eller videofilming for den saks skyld) før overhodet før jeg kjøpte det i går. Virker morsomt dette.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...