tusul Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 jeg har lurt litt på hvordan jeg skal få klokket en gammel amd k6 (333mhz)kan noen hjelpe meg med det??? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 1: velkommen til :smile: vi har en egen avdeling dedikert overklokking. for bedre svar (og mindre irritasjon :smile: 2: let deg frem langs HK etter jumpere/pinner som det er en "dings" på (4*2*1mm, for eksempel). skal stå en tekst her, for eksempel, P7. da står det en tabell et annet sted på hk som forklarer hva den gjør. 3: sjekk i BIOS etter multiplier og FSB settings FSB: intern systemhastighet (_enkelt_ forklart. ikke presist :wink: ) Multiplier: Hva FSB skal ganges med for å få CPU-hastighet. eksempel: 100MHz FSB * 3.0 = 300 MHz CPU Bare pass på temp'en! Lenke til kommentar
tusul Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 takker tror det hjalp litt Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 kan legge til: den "dingsen"/pinnene er på noen HK byttet ut med noen ørsmå brytere (dipswitches). Uansett hva det er så er det ofte plassert rundt prosessorsokkelen (enten på printkortet som cpu'en er på hvis det er slot, eller rundt selve sokkelen) med mindre det er biosbasert. hold temp'en innenfor et rimelig nivå og ta det _rolig_! ingen brå hopp i cpufart, test stabiliteten etc etc (du nevnte ikke hvor mye du visste om OC så jeg bare ramsa opp litt av det jeg kom på i farten) Lenke til kommentar
tusul Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 jeg har hørt om allt det du sa men jumperne har jeg alderi vert sikkert på hvor de ligger det vet jeg sånn halveis nå. i biosen fant jeg ingentig. det var ikke likt som på den nye maskinen min Lenke til kommentar
pskard Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Feil kategori. Stengt. Bør stilles i overklokkingsdelen av forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg