fenris1979 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Heisann det er første gang jeg er innom denne delen av foumet, eg er oftes på HW.no forumet. Men over til saken eg har endelig begynnt å ta lappen på bil har hatt 8 timer, og det eg lurer på om det er noe krav til hvor mange timer eg må ha før eg får kjøre opp. Hva er det obligatoriske minimum antall timer. Må nesten si at eg har kjørt en god del bil i de siste årene både by og landevei. Takker for svar Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Har ikke å si hvor mange enkle kjøretimer du har hatt, men om du har hatt ALT det obligatoriske og bestått teoriprøva. (antar at du har søkt om førerkort). Obligatorisk: Trafikalt grunnkurs (?), glattkjøring, langkjøring, nattkjøring etc Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 ja har søkt om fører kort og den saken er i orden. men det er lure på om hvor mange timer det obligatoriske blir på. bykjøring, landevei osv osv Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 obligatorisk : glattkjøring mørkekjøring Bykjøring langkjøring forbikjøring uten om dette kommer såkalt kjøretrening , altså normal kjøring ca totalt antal timer bruker ligge på 20-30 (dobbeltimer 2X45 min) Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 takk skal du ha for svaret Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 obligatorisk : glattkjøring mørkekjøring Bykjøring langkjøring forbikjøring uten om dette kommer såkalt kjøretrening , altså normal kjøring ca totalt antal timer bruker ligge på 20-30 (dobbeltimer 2X45 min) Langkjøring, er det det samme som landeveiskjøring? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 japp, men er lurt med en del enkelttimer og en oppvarmingstime før oppkjøring Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Bykjøring ?? er det noesom har det da?? Må være de fra bygda da eller he he Husker de fra Bø i Telemark hadde obligatorisk lyskrysskjøring Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Langkjøring kombineres også ofte med forbikjøring. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Langkjøring kombineres også ofte med forbikjøring. jepp.. hadde 20 mil kombinert landevei og forbikjøring (hver elev kjørte 20 mil på samme dag..) er vel få som har så lang landevei/forbi kjøring.. var ihvertfall det kjørelæreren min sa.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 ca totalt antal timer bruker ligge på 20-30 (dobbeltimer 2X45 min) Totalt 25 kjøretimer i snitt?? Har hatt 2 jeg, også sa kjørelæreren min at det er lurt å ta en siste tur før oppkjøring... Men det var mange timer ... Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil info! Mørkekjøringa er gått ut nå. Nå kalles det for 'mørkekjøringsdemonstrasjon' (vrenger tunga seg?) og er innbakt i trafikalt grunnkurs. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Feil info! Mørkekjøringa er gått ut nå. Nå kalles det for 'mørkekjøringsdemonstrasjon' (vrenger tunga seg?) og er innbakt i trafikalt grunnkurs. For de som ikke er kommet inn under de nye reglene heter det fortsatt mørkekjøring. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Bykjøring ?? er det noesom har det da?? Må være de fra bygda da eller he heHusker de fra Bø i Telemark hadde obligatorisk lyskrysskjøring Ja.... Ein stor del av norges befolkning byr utanfor byer. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg hadde også obligatorisk lyskrysskjøring. Jeg bor i Bergen, og kjører som regel ikke i annet enn lyskryss (hvertfall nesten). Alle skal innom de punktene som staten har bestemt, inkludert lyskryss, rundkjøringer, mm. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Eg hadde ikkje lyskrysskjøring...kanskje sidan Haugesund har 1 lyskryss? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 zeph Skrevet 25/04/2005 : 19:06 Eg hadde ikkje lyskrysskjøring...kanskje sidan Haugesund har 1 lyskryss? jo men eg har vært igjennom det lyskrysset på haugå et par ganger allerede. og det er jo også et lyskryss på åkra du må ikke glemme det zeph Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ca totalt antal timer bruker ligge på 20-30 (dobbeltimer 2X45 min) Dette er vel 20-30 enkelttimer (eller 10-15 dobbelttimer) som er snittet? Jeg har lest at snittet var litt over 20 enkelttimer. 60 timer blir vel litt drøyt. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ca totalt antal timer bruker ligge på 20-30 (dobbeltimer 2X45 min) Dette er vel 20-30 enkelttimer (eller 10-15 dobbelttimer) som er snittet? Jeg har lest at snittet var litt over 20 enkelttimer. 60 timer blir vel litt drøyt. når du sier det så kan det sikkert stemme , er noen år sidne jeg gjore dette , men enkelt timer høres mer rett ut . det med at man kommer ut med 2 kjøre timer er bull , det er ikke mulig og gjennomgå alt det obligatoriske stoffet på så kort tid , og en kjørelærer må dokumentere ALL kjøring du har gjennomgått til biltilsynet. dette må gjøres for at du skal kunne meldes opp til opkjøring , det eneste untaket er mørkekjøring som kan tas intil 6mnd i etter skudd , da det er meget lyst om natta enkelte plasser i norge ikke noe vits og komme og diskutere dette heller da jeg er godt på vei til et fagbrev som yrkessjåfør , så med mindre du kan DOKUMENTERE tilfeller (skriftelig) eller en KJØRELÆRER som kan fortelle meg annet , alle må gjennom et vist pensum sånn er det bare , jeg skjønner heller ikke hva poenget er med og skrye at jeg klarte dette på så og så få timer. og jeg har sikkert hatt flere kjøretimer en alle her , men så har jeg jo A1-be-ce-de , dvs nesten alle klassene Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det at bykjøring osv er obligatorisk, er bullshit. Det er tre ting som er obligatorisk, og det er glattkjøring, mørkekjøring, og trafikal trening. I sistnevnte lager ofte kjøreskolene egne opplegg med f.eks. langkjøring, bykjøring, landeveiskjøring osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå