Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: 1996 Volvo 460 Turbo


Anbefalte innlegg

Virker som om denne tråden forstatt er ganske aktiv. Så da lurer jeg på en ting. Er det andre her som har erfaring med senking av 460'en. Jeg har hatt 30mm original volvo senking i et år nå og jeg tok en titt på sommer dekkene fra 2005 (splitter nye våren/sommeren 2005) og ihvertfall det ene dekket var MYE slitt på innersiden i forhold til resten av dekket.Har dette kommet av feil spissing/vinkling på forstillingen pga senkingen eller pga en slark i noen endeledd eller bærekuler. Jeg har fått fikset på det slarket nå, og lurer på om feil slitingen på dekket kommer til å fortsette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig de ikke trengs for eu kontrollen, men nå har jeg betalt over 600 for ett og bare sett på at det har ligge i posen ett par måneder, så er lei av å se på det nå. Kan like godt få de til å gjøre det når de først har den inne, gitt opp å få det til selv så. Kjører bilen over til verkstedet i kveld og setter den der, så i morgen skal jeg kjøre boble fra 1974 :D

Lenke til kommentar

Da var bilen EU-godkjent :D Gikk igjennom med absolutt 0 feil så da er i hvertfall jeg fornøyd :D De fikk montert bremseskjoldet også, og fikk høre at det var en skikklig dritt jobb. Så får bare vente å se hvor stor regninga på det blir. Var forresten sønnen til forrige eier en av de som tok kontrollen på den.

Lenke til kommentar

Er lys i den bryteren du skrur på lyset med, og knappen til tåkelys foran/bak og varmetrådene. Er samme pæra til alle de bryterene. Ganske enkel å bytte. Funket ikke i min heller da jeg fikk bilen. Må skru ut de fire skruene som hoder plastdekselet rundt instrumentene. 2 på hver side av rattet og 2 rett over instrumentene, de 2 over spedometeret og det sitter bak noen små plastdeksel som du må vippe vekk.

 

Skal være lys i den grønne ringen rundt tenniga også ja. Dårlig der på min, trenger et dunk før det kommer på. Skal lyse samtidig som lyset i taket, altså når døra er åpen. Har ikke prøvd å bytte den enda.

Lenke til kommentar

Fikk regninga for montering av bremseskjold og eu konrtollen i dag. 1284 bare for arbeidet med å montere bremseskjoldet, totalt har vel det bremseskjoldet kostet med 1900,- og 2000 kroner da.. Dyrt når man ikke får det til selv ja! Så da røyk det nær 2000,- i denne månen også for vedlikehold å repreasjoner på bilen. Hadde nok ikke gidde å brydd meg om det bremseskjoldet hvis jeg hadde vist at prisen ble såpass mye for å få på ett nytt ett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg endelig fått på sommerdekkene med alu felger igjen! Herlig å slippe den støyen fra piggdekkene! Sikkert ikke verdens peneste alu felger da, men de orignale 14" Volvo felgene for duge en stund de.

 

Ellers har jeg fått kjøpt inne et oljefilter hos Volvo, så nå skal det byttes olje, forhåpentligvis til helgen.

post-14298-1145571602_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...