SuperPjokkeN Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Finnes det noen lydkort drivere for Creative SoundBlaster Live 5.1 til linux? Fant ingen på creative sida, lyden min skurrer noe så sinnsykt i mp3 og all annen lyd. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Distro? Hvordan er "knappene" i volumkontrollen stillt? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Skru ned PCM-kanalen, du. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Creative SB/Audigy bruker emu10k1 driverene. Lyden skal ikke skurre selv om du har den på max. Endret 21. april 2005 av olear Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kanskje det er noe interferens inni bildet her? Er neppe driverrelatert vil jeg tro... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Opne "alsamixer" frå ein terminal. PCM bør ofte ikkje gå over rødt. Prøv å forsk litt rundt om det ikkje fiksar problemet. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 PCM bør ofte ikkje gå over rødt. Dette problemet forsvant når ALSA tok over. Var bare i OSS det problemet eksisterte på dårlige lydkort. Kort med HW mixing skal ikke ha det problemet. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Jeg installerte SuSE linux og der fungerte det helt fint, nå har jeg byttet til ubuntu og nå er pcm på maks og skurringa er fæl :S Hvordan får jeg satt den ned? /edit PCM gikk ned når jeg skrudde ned volumet i media spilleren min og problemet ble løst:) Endret 30. mai 2005 av SuperPjokkeN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå