Seifenblase Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) * Hvilke krav stiller du til maskinen? - Jeg tenker på en AMD CPU, til nød Intel. - Bør være stille, men ikke veldig store krav til lite støy. - Harddisk: Minst 40GB, men 60-80 hadde ikke skadet. - Minne: 512MB eller mer. - Skjerm: Helst widescreen. Oppløsning er ikke såå viktig. - Skjermkort: Et kraftig et som klarer å kjøre dagens spill greit. 64 - 128MB * Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Ingen spesielle punkter å sette opp her. * Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med. - WLAN hadde vært kjekt. - DVD-brenner - Hvis det er mulig - Bluetooth - Mengden på USB er uvesentlig - Batterilevetid bør være minst 2 timer Har aldri hatt bærbar før, så jeg er helt fersk på dette. Har selv sett litt på FS Amilo 1630, men vet ikke om dette er noe bra maskin eller ikke. Jeg er villig til å gi max 13.000 + porto. Jeg håper jeg kan få noen svar, evt. erfaringer. Endret 28. april 2005 av resn Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hvis du vil ha AMD64 cpu så er vel Acer Ferrari bra? Men ville ventet på Turion64 hvis du absolutt skal ha AMD-cpu. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hva med MPX KN1? Har meget gode spec og du kan konfigurere den selv. Ligger litt over budsjettet ditt, men du får mye maskin for pengene. Endret 21. april 2005 av svalbard Lenke til kommentar
eduus Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 hvordan rangerer du denne i forhold til acer 4602 da? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Hvis du vil ha AMD64 cpu så er vel Acer Ferrari bra?Men ville ventet på Turion64 hvis du absolutt skal ha AMD-cpu. Maskinen som "svalbard" gav link til så bra ut, men jeg likte ikke at den hadde Pentium. Jeg vil ikke skape noe krig her nå mellom hva som er best, men AMD er det jeg vil ha. Lurer også på hvordan ytelsen til GF6000 er i forhold til ATI9700? Hvordan vil AMD Turin64 være? Er riktig at jeg er litt AMD giret, men hadde ikke skadet å prøve noe Pentium heller. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Dersom du har AMD 64 som ønske er jo denne et alternativ: Acer 1524WLMI A643400. Siba har den til 9995,-, men jeg er enig med Fredrik Larsen at du bør vurdere å vente på Turion. Da vil du få mye bedre batterilevetid også. AMD 64 har høyt batteriforbruk, og dersom maskinen ikke hr en god batteripakke, får du svært kort levetid. Fujitsu Siemens Amilo A7645 15"XGA, AMD Turion64 MT32,512MB,80GB,DVD±RW,WLAN,XPH er en av de få turion prosessor baserte maskinene til nå. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308390...BE-D2583A1CB52E RTP Endret 21. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Dersom du har AMD 64 som ønske er jo denne et alternativ: Acer 1524WLMI A643400. Siba har den til 9995,-, men jeg er enig med Fredrik Larsen at du bør vurdere å vente på Turion. Da vil du få mye bedre batterilevetid også. AMD 64 har høyt batteriforbruk, og dersom maskinen ikke hr en god batteripakke, får du svært kort levetid. Fujitsu Siemens Amilo A7645 15"XGA, AMD Turion64 MT32,512MB,80GB,DVD±RW,WLAN,XPH er en av de få turion prosessor baserte maskinene til nå. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308390...BE-D2583A1CB52E RTP Takker for svar! Maskinen du gir link til ser ok ut, men lite specs om den. Men er Turion64 noe kraftig da? Får litt sånn "pingle" inntrykk. Laptopen til Komplett har ikke Wide skjerm, så den faller ut.. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Turionmaskiner i Norge som jeg vet om har ikke kommet med WXGA skjermer eller bedre. Det er faktisk bare denne jeg finner når jeg søker etter maskiner med denne prosessoren. SIBA-maksinen har en svakhet i støy og batterilevetid har jeg hørt. Her finner du litt mer info. http://www.cclonline.com/product-info.asp?...nufacturer_id=0 RTP Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Hva med en MSI Megabook S270? Den kommer etter all sannsynlighet i mai. Ehm, noen sier i april. Koklusjon: Det er ikke lenge til den kommer Endret 21. april 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Hva med en MSI Megabook S270? Den kommer etter all sannsynlighet i mai. Ehm, noen sier i april. Koklusjon: Det er ikke lenge til den kommer Er den der sterk nok til noe spilling da? Virker ikke slik på skjermkortet i alle fall. Ellers var spesifikasjonene ganske najs.. Edit: Ser nå at den kanskje klarer en del spill.. i alle fall TrackMania Edit 2: Leif kom innom.. Endret 22. april 2005 av resn Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Jeg har sett på Fujitsu AMILO A7645. I prisguiden og på komplett.no er det integrert grafikk, men på specsene på Notebookforums, står det ATI x700. På komplett sin er det ikke wxga skjerm, mens på NBForums sin er det det.. http://notebookforums.com/showthread.php?t=66808 Fujitsu AMILO A7645 (Uniwill) AMD Turion MT-30 (1.6GHz, 1mb L2 cache, 25W) 15.4" Widescreen ATI Mobility Radeon X700 SiS SiSM760+963L Edit: Det virker som om det er to modeller? En med widescreen skjerm og ATI x700 og en med xga skjerm og integrert grafikk.. Som jeg skrev i første post, hva med FSA1630? Og er det noen som vet når det kommer en kraftigere laptop med Turion og x700 til Norge? Endret 23. april 2005 av resn Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har nå endret litt på kravene mine. Jeg sitter fremdeles ganske fast i hva jeg skal velge.. er så mye å velge mellom.. Her kommer de nye kravene/punktene: * Hvilke krav stiller du til maskinen? - Intel Pentium eller AMD, samma hva! - Bør være stille, men ikke veldig store krav til lite støy. - Harddisk: Minst 40GB, men 60-80 hadde ikke skadet. - Minne: 512MB eller mer. - Skjerm: Helst widescreen. Oppløsning er ikke såå viktig. - Skjermkort: Et kraftig et som klarer å kjøre dagens spill greit. 64 - 128MB * Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Ingen spesielle punkter å sette opp her. * Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med. - WLAN hadde vært kjekt. - DVD-brenner - Hvis det er mulig - Bluetooth - Mengden på USB er uvesentlig - Batterilevetid bør være minst 2 timer Jeg er fremdeles villig til å gi max 13.000 + porto. Det eneste jeg har forandret på der nå CPU type. Jeg vil bare ha en rask og stabil bærbar.. Håper dette ikke blir for vanskelig... Hvor min skepsis til Intel kommer fra er ikke lett å si, men jeg er villig til å prøve Intel nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå