phax Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 hei, tittet litt på Dynabel sin Nut høyttaler, litt vanskelig og linke til den, men produktnr er DY5888 og her er et lite bilde av saken: det jeg lurer på er hvor mye må jeg ut med i matrialkostnader sånn ca? det eneste jeg trenger er vel 19mm mdf, lim, skruer, sparkel og maling? noe tetningsmiddel kanskje, silikon er vel greia? tenker helst ferdigkappa mdf for å få alt mest mulig nøyaktig. grovt regna, hvor mye tipper dere det vil koste? og vil det lønne seg kjøpe denne i forhold til andre ferdigbygde høyttalere i denne prisklassen? f.eks Gale 3040 eller Proson HFC1266.. (de proson er jo litt dyrere da..) takker for alle svar. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Takker for alle svar, føler jeg har lært veldig mye av dette. Lenke til kommentar
Leffas Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 tipper fra 1000-1500 eg har ikke sett kor mye plate du trenger så vanskeligt å sei,og hvis du har noe sprarkel,lim eller et eller annet så du kan bruke så blir det jo billigere med en gang. det står jo hos eltek at du får lavere priser med å bygge selv da,men spørs om de regner med resten av utgiftene. Jeg bygde en dynabel phobos for ikke så lenge siden og da kom resten av utgiftene på 700kr, men du ska vel kanskje ha litt mer plate så det blir nok litt dyrere for deg, og eg hadde sparkel,grunning og sølvtinn fra før, måtte bare kjøpe plate,maling og lim. Uansett så var det gøy å bygge den selv og den er nok billigere også tror jeg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 ja jeg har absolutt ingenting selv så frykter at det kan bli litt dyrt.. tror vel egentlig det lønner seg mest og bygge selv visst man går noen hakk opp i pris.. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Dynabel Nut er en veldig god høyttaler til den prisen. Kjøp ferdigkappet MDF. http://www.thaugland.no/ selger ferdigkappet MDF. (i oslo) Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 http://t65.365media.no/prodliste.aspx?kati...egori=&sokKat=1 19 mm MDF koster ca 230kr/kvm ferdigkappet. Sjekk om målene stemmer når du henter platene. Er det en mm feil, så klager du. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 tusen takk for nyttig svar! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 En plate MDF ligger på 4-600,- hos trevarepushere. Vet ikke hvor mye du trenger. Polyurthan lim funker fint og det tetter skikkelig slik at du ikke trenger sillikon. Husker ikke hvor mye jeg ga for det, men tipper 150-200 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 naj, jeg betalte vel ca 300 for all mdf'n jeg trengte til Geb'ene mine, ferdig kuttet. så du vil nok trenge rundt 2.5-3 ganger så mye. silikon bruker jeg ikke, bruk utvidende trelim som evoz sier, så kommer du langt. bare hust og bruk tvinger og stabeliser de skikkelig. når det gjelder ferdig bygg i denne prisklassen, kan du like godt gi opp, du vil ikke finne noe som bruker tilnærmet samme gode løsninger som du som selvbygger kan unne deg, noe som igjen reflekteres på lydkvaliteten. vel, ikke annet å si en lykke til med projektet. -marius Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 såpass, joda jeg får nå se om jeg tar meg råd eller ikke. virker spennende og morsomt å bygge selv da fremfor og kjøpe ferdig. men tror jeg skal vente til jeg har litt mer penger så jeg kan gjøre det skikkelig. vil ikke spare på finishen liksom. skal det være så skal det være! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 eventuelt så kan du drite i å bygge selv og ta deg en tur inn på www.surround.no der har de utrolig billige priser på Proson sett. En kompis av meg kjøpte dette her derifra og er ganske fornøyd: http://www.mamut.com/Surroundno/subdet3.htm Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 eventuelt så kan du drite i å bygge selv og ta deg en tur inn på www.surround.no der har de utrolig billige priser på Proson sett. En kompis av meg kjøpte dette her derifra og er ganske fornøyd: http://www.mamut.com/Surroundno/subdet3.htm Dynabel Nut ligger i en klasse over Proson.. Har du noen gang plukket i stykker en proson ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 hehe, morsom nettside den surround.no.. alt var jo til "halvpris" og oppgir watt på høyttalerpakkene som om det skulle være en forsterker de solgte.. cheesy bling effekt på noen av de bildene også! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Den førprisen er litt oppskrytt.. Bare ett eksempel : Proson Reality Center 52 RR, Black Pearl. Før kr. 1.990.- Nå kr. 990.- Denne høytaleren blir/ble solgt på svinesund for ca 500,- før 900,- Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 høytaleren så jo bra ut , kanske jeg skulle bygge en selv , den skulle bare hatt 2 basselementer . Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 phax, hvis du skal legge mye i finishen, vil jeg anbefale deg å finne noen som har en kompressor og lakksprøyte, da kan du virkelig få pene resultater. hehe, kom akkuratt på at kammeraten min her oppe i skogen har.. høytalere i natura mdf ser ikke akkuratt skjønne ut.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 noen som har noen formening på hvordan det er og putte et elemet extra in i botten , sånn lydmesing sett Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 kommer vel endel ann på hvordan det ser ut innvendig.. men en mail til dynabel gutta så får du nok kloke svar! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 noen som har noen formening på hvordan det er og putte et elemet extra in i botten , sånn lydmesing sett hvorfor skal du ha det ?? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 trenger litt extra trøkk to elemnter spiller mer en vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå