Saud Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hallo! Eg skal kjøpe meg ny bærbar PC no. Har max 7000 kr til rådigheit. Eg skal bruke den til musikkproduksjon/internett. Den må takle program som protools. Den må også takle en del plug-ins og klare å ha en del lagra utan at det går treigt. Ellers blir det ei vanlig maskin med windows. Sidan eg ikkje har mykje peil på data, lurte eg på om nokon kunne gi meg eit par tips. Eg har leita fram to alternativ som kanskje illustrerar i kva bane eg tenkjer. http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=111...4N318599&pos=10 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308256&cks=PRL Den brukte er frå 2003. Vil den mangle vitale inngangar med tanke på digiboks etc? Er ein av desse å anbefale? Eller fins der bedre maskiner til ca. samme pris?` Eg vil nok helst kjøpe ny, men dersom den brukte er mykje bedre, kostar den 1000kr mindre og vert då favoritt. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tja, du kan jo bruke prisguiden, i "advanced mode", men for 7k finnes det ikke akkurat så tjukt med modeller å velge mellom. Den er uansett her. Sånn generelt, må du gjøre deg opp en mening om du har behov for at laptopen skal kunne fungere en del uten strømtilknytning, om den bør ha innebygd trådløst LAN, hvor mange USB porter du ønsker innebygd (det kan dog nevnes at det finnes små snertne USB huber på markedet), om du trenger god oppløsning på skjermen osv osv. Det blir litt vanskelig å anbefale noe uten at du har gjort deg disse tankene. Batterier "dauer" fort på laptoper, så om dette er viktig for deg ville jeg sterkt vurdert å kjøpe ny. Om ting som oppløsning på skjerm er viktig, er du nødt til å handle brukt, da du ikke finner noen nye med høy oppløsning til 7k. Lenke til kommentar
Saud Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 hehe.. no vart eg berre meir forvirra.. Men eg hallar mot å kjøpe ny i stadenfor brukt. I alle fall når den er så gamal som 2003. Batteritid er ganske viktig, men ikkje alt. Eg treng berre den beste maskina eg kan få til 7000kr. Veit at dette ikkje er mykje, men er veldig redd for å kjøpe noko dårleg. Og eg har allereie ein meget snerten USB-hub:) Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 hehe.. no vart eg berre meir forvirra.. Men eg hallar mot å kjøpe ny i stadenfor brukt. I alle fall når den er så gamal som 2003. Batteritid er ganske viktig, men ikkje alt. Eg treng berre den beste maskina eg kan få til 7000kr. Veit at dette ikkje er mykje, men er veldig redd for å kjøpe noko dårleg. Og eg har allereie ein meget snerten USB-hub:) Det er forsåvidt greit å kjøpe brukt, da får du litt mer ytelse for pengene, men det er jo ytelse som jo er brukt. Bare aldri forskuddsbetal for noe brukt som du finner over nett. +50,- for å få oppkrav burde være logisk tankegang hos mennesker som ikke vil miste fler foldige tusen NOK på svindlere rundt om i landet. Uansett, lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå