andm Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) På Creatives hjemmesider finner jeg denne informasjonen om Zen Micros siste fastvare (firmware): Filename: ZenMicro_PCFW_LB_1_02_05_PDE.exe Creative Zen Micro Firmware 1.02.05 ZENM-FWPDE-2-LB This web release enables you to upgrade the firmware for your 1, 4, 5 or 6GB Creative Zen Micro player. You can upgrade from Creative Zen Micro firmware 1.01.03 or earlier, or Zen Micro PlaysForSure™ firmware 2.00.12 or later. After upgrading, you cannot go back to a previous Creative Zen Micro firmware version. It has been reported by some of our customers that they have experienced reduced battery life after charging their Zen Micro. Our product development team has researched these reports and determined that the users may have experienced this after they plugged their Zen Micro into the AC adapter that was already inserted into a wall socket with the AC power on. While this is not the conventional way to plug in a player for charging, we wanted to ensure that our customers did not experience this problem, so we have developed a solution to address this, which simply involves upgrading the Zen Micro's firmware. If you need assistance in doing this, please contact our customer support team and they will be happy to assist you. Important: If you are upgrading from PlaysForSure firmware, be sure to back up all the audio and data files on your Zen Micro before installing this firmware update as all content will be lost when you install the new firmware. After installing the new firmware, use Creative MediaSource™ to restore audio and/or data files to your player. Enhancements Improves the look of the volume control bar Improves the appearance of the Lock icon Adds a 4GB option in Removable Disk Mode (for 5 or 6GB players only) Fixes Prevents battery drain when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet Restores proper functionality after disconnecting the power adaptor or transferring content using Zen Media Explorer Redirects playback properly when skipping to the beginning of a WMA track Nå er jeg veldig usikker, og søker hjelp fra dere andre Zen Micro-brukere til å besvare følgende: Nøyaktig hva får jeg igjen for å oppgradere fastvaren? Bør jeg la være å oppgradere, har jeg i det hele tatt behov for det og er det bedre å vente på en nyere oppgradering? «Kobl laderen til MP3-spilleren før du plugger den i nettuttaket, ellers vil du oppleve redusert batterilevetid.» Jaså? Stemmer virkelig dette, og fikser oppgraderingen problemet? Vil en oppgradering tømme spilleren sin harddisks innhold (sanger osv.)? Jeg er bare forvirret over nevnte opplysninger. Kan noen forklare meg hva oppgraderingen egentlig gjør (merkbare endringer med spilleren)? Endret 26. april 2005 av Ostekjeks Lenke til kommentar
andm Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 (Jeg oppgraderte en tidligere, «død» tråd.) Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 På Creatives hjemmesider finner jeg denne informasjonen om Zen Micros siste fastvare (firmware): Fixes Prevents battery drain when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet Nå er jeg veldig usikker, og søker hjelp fra dere andre Zen Micro-brukere til å besvare følgende: [*]«Sette laderen i nettet før du plugger i MP3-spilleren, ellers vil du oppleve redusert batterilevetid.» Jaså? Stemmer virkelig dette, og fikser oppgraderingen problemet? Det er vel strengt tatt det motsatte som står. At du kan oppleve forkortet batteritid om du kobler laderen til strømmen før du kobler til spilleren. Altså først plugge laderen via USB porten i spilleren og så koble støpselet i veggen. Lenke til kommentar
andm Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg oppfattet riktig, men skrev feil i innlegget. Jeg venter fortsatt på svar ... Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg vet det er folk her med nevnte MP3-spiller. Er det ingen som har oppgradert fastvaren? Ingen som har erfaring med ladeproblemet Creative opplyser om? Lenke til kommentar
Dreamlord Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Om jeg husker rett, så fører denne til at du mister evt. støtte for "playsforsure" eller hva det nå heter. Ikke noe prob om du bruker creative-softwaren, men om du f.eks bruker mediaplayer til å synke mister du denne muligheten... I tillegg er det ikke mulig å gå tilbake til den versjonen som støtter "playsforsure" MEN...i USA er det sluppet en betaversjon av en nyere "playsforsure" firmware som går oppå denne du nevner her....den ble redningen min. Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har ennå ikke benyttet meg av synkronisering med WMP, siden jeg ikke finner noen problemer med medfølgende program fra Creative. Er det noe vits i å oppgradere hvis jeg ikke opplever problemer? Lenke til kommentar
Dreamlord Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Nesj...om du plages av noe av det under kan det vel lønne seg... Skader vel ikke å gjøre det i alle fall... Du får jo ny look på "volume control bar" EnhancementsImproves the look of the volume control bar Improves the appearance of the Lock icon Adds a 4GB option in Removable Disk Mode (for 5 or 6GB players only) Fixes Prevents battery drain when the player is charged with an AC adapter already plugged into a live power outlet Restores proper functionality after disconnecting the power adaptor or transferring content using Zen Media Explorer Redirects playback properly when skipping to the beginning of a WMA track Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Skader vel ikke å gjøre det i alle fall... Jo, for en lat fyr som ikke gidder å laste inn alle musikkfilene igjen. Så vidt jeg har fortstått det, tømmes harddisken ved oppgradering. Ny grafikk på låsikonet og volumgrenseflaten bryr jeg meg ingenting om, så hvis det ikke finnes bedre grunner lar jeg oppgraderingsplanene ligge. Takk for tipsene, folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå