Gå til innhold

Hvordan bruke VIVO funksjonen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å lese at det er andre som har samme problem :)

Vet at jeg kan bruke pinnacle studio 9 fks. til å ta opp fra vhs ol.

Det jeg derimot ønsker er å spille xbox ved hjelp av tv-inn muligheten.

Det må være full skjerm, og helst ikke noe delay.

Hvilket program kan fikse dette ?

Lenke til kommentar

testet med CyberLink PowerDirector. det blir bare et lite bilde oppe i venstre hjørne, kvaliteten er dårlig (trenger ikke si noen om hva programmet er) og det er en liten delay. mener også at det "hakket" litt da jeg recordet det samtidig som jeg spilte.

programmet fulgte med mitt HIS X800 XT PE. tror kanskje det bare en en trial.

Lenke til kommentar
Vivo = Video In Video Out

Brukes for å koble maskinen til tv og video in for videoredigering.

Aiw = All In Wonder

Har tv-tuner i tillegg, som trengs for tv-titting.

Jepp. Vil bare utdype at ViVo har S-video-inngang, dvs at du kan bruke Scart-utgangen fra DVD-spilleren, gjennom en adapter (til under 100kr) for å få S-video, og derfra rett inn på skjermkortets Video-inngang. Noen DVD-spillere har også Svideo-utgang direkte så man slipper adapter. Denne kabelen overfører kun 1 kanal av gangen. På skjermkortet blir Svideo-signalet digitalisert så PC'n skjønner det og kan ta opp/vise resultatet på skjermen.

AiW bruker antennekabelen dirkete (antennekabelen overfører alle kanaler samtidig) TV-tungerbrikken på skjermkortet tuner inn kanalen som er valgt og gir kun denne kanalen videre på kortet i form av Svideo-signal før det digitaliseres på samme måte som på ViVo-kort.

Både AiW og ViVo trenger programvare for å fungere. Dette følger normalt med i form av en CD når du kjøper skjermkortet. Det er ikke sikkert du finner programmet på hjemmesiden til produsenten siden de vil unngå at folk uten deres kort bruker programmet de har utviklet, men det finnes en del gratisprogrammer som jeg tror er brukbare. Sjekk f.eks ut progrmvareseksjonen på http://www.tv-cards.com/

Lenke til kommentar
Vivo = Video In Video Out

Brukes for å koble maskinen til tv og video in for videoredigering.

Aiw = All In Wonder

Har tv-tuner i tillegg, som trengs for tv-titting.

Jepp. Vil bare utdype at ViVo har S-video-inngang, dvs at du kan bruke Scart-utgangen fra DVD-spilleren, gjennom en adapter (til under 100kr) for å få S-video, og derfra rett inn på skjermkortets Video-inngang. Noen DVD-spillere har også Svideo-utgang direkte så man slipper adapter. Denne kabelen overfører kun 1 kanal av gangen. På skjermkortet blir Svideo-signalet digitalisert så PC'n skjønner det og kan ta opp/vise resultatet på skjermen.

AiW bruker antennekabelen dirkete (antennekabelen overfører alle kanaler samtidig) TV-tungerbrikken på skjermkortet tuner inn kanalen som er valgt og gir kun denne kanalen videre på kortet i form av Svideo-signal før det digitaliseres på samme måte som på ViVo-kort.

Både AiW og ViVo trenger programvare for å fungere. Dette følger normalt med i form av en CD når du kjøper skjermkortet. Det er ikke sikkert du finner programmet på hjemmesiden til produsenten siden de vil unngå at folk uten deres kort bruker programmet de har utviklet, men det finnes en del gratisprogrammer som jeg tror er brukbare. Sjekk f.eks ut progrmvareseksjonen på http://www.tv-cards.com/

så det var DET programvaren som jeg fikk med var til ja :p

PowerDVD5 (ikke den)

PowerDirector 3 (den?)

Lenke til kommentar

er framdeles litt usikker på VIVO... har kun 1 skart kontakt på tv'en min, som gjorde til at jeg kunne bare se svart/hvitt på mitt gammle 9800pro..

kanjeg nå unngå dette å få se med farger?.. har lest allt det dere har sagt.. men får det liksom ikke helt inn :p (kanskje jeg begynner å blir litt trøtt?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...