Chris_lox Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Kan noen svare meg på hvordan jeg skal bruke vivo funksjonen på det nye skjermkortet mitt (powercolor x800xt) ? Kan jeg for eksempel vise filmer fra dvd spilleren og over på pc'skjemen? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 har selv lurt på hvordan den helt funker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Samme her. Vurderer å kjøpe TV-kort fordi jeg ikke har aning hvordan VIVO brukes, eller om det kan brukes til vanlig TV-titting i det hele tatt eller hva.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 hmm...lurer på det jeg og Lenke til kommentar
capy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 nå var det nesten at jeg startet en ny post om samme topic:) ønsker å kunne spille playstation på pcen, så programmet som skal brukes trenger ikke recordingfunksjon men må ha minst mulig delay. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Godt å lese at det er andre som har samme problem Vet at jeg kan bruke pinnacle studio 9 fks. til å ta opp fra vhs ol. Det jeg derimot ønsker er å spille xbox ved hjelp av tv-inn muligheten. Det må være full skjerm, og helst ikke noe delay. Hvilket program kan fikse dette ? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Det er jo bare å sende en mail til produsent siden ingen vet det (så langt).... Lenke til kommentar
capy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 testet med CyberLink PowerDirector. det blir bare et lite bilde oppe i venstre hjørne, kvaliteten er dårlig (trenger ikke si noen om hva programmet er) og det er en liten delay. mener også at det "hakket" litt da jeg recordet det samtidig som jeg spilte. programmet fulgte med mitt HIS X800 XT PE. tror kanskje det bare en en trial. Lenke til kommentar
2-m-m-y Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Vivo = Video In Video Out Brukes for å koble maskinen til tv og video in for videoredigering. Aiw = All In Wonder Har tv-tuner i tillegg, som trengs for tv-titting. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) For å se på TV med ViVo så trenger du en ekstern tuner koblet til. Den er i hovedsak ment, som 2-m-m-y skrev, videoredigering slik at man kobler et evt. kamera direkte på pluggen. Endret 23. april 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
capy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 men så lenge jeg kan se hva som skjer i real time på playstationen gjennom CyberLink PowerDirector, skulle det vel være mulig å vise dette i full screen selv om programmet bare viser bildet oppe i hjørnet. Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Media Player Classic støtter video in. Støtter hvert fall mitt X800 VIVO kort (ATI Rage Theater Video Capture) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Vivo = Video In Video OutBrukes for å koble maskinen til tv og video in for videoredigering. Aiw = All In Wonder Har tv-tuner i tillegg, som trengs for tv-titting. Jepp. Vil bare utdype at ViVo har S-video-inngang, dvs at du kan bruke Scart-utgangen fra DVD-spilleren, gjennom en adapter (til under 100kr) for å få S-video, og derfra rett inn på skjermkortets Video-inngang. Noen DVD-spillere har også Svideo-utgang direkte så man slipper adapter. Denne kabelen overfører kun 1 kanal av gangen. På skjermkortet blir Svideo-signalet digitalisert så PC'n skjønner det og kan ta opp/vise resultatet på skjermen. AiW bruker antennekabelen dirkete (antennekabelen overfører alle kanaler samtidig) TV-tungerbrikken på skjermkortet tuner inn kanalen som er valgt og gir kun denne kanalen videre på kortet i form av Svideo-signal før det digitaliseres på samme måte som på ViVo-kort. Både AiW og ViVo trenger programvare for å fungere. Dette følger normalt med i form av en CD når du kjøper skjermkortet. Det er ikke sikkert du finner programmet på hjemmesiden til produsenten siden de vil unngå at folk uten deres kort bruker programmet de har utviklet, men det finnes en del gratisprogrammer som jeg tror er brukbare. Sjekk f.eks ut progrmvareseksjonen på http://www.tv-cards.com/ Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Vivo = Video In Video OutBrukes for å koble maskinen til tv og video in for videoredigering. Aiw = All In Wonder Har tv-tuner i tillegg, som trengs for tv-titting. Jepp. Vil bare utdype at ViVo har S-video-inngang, dvs at du kan bruke Scart-utgangen fra DVD-spilleren, gjennom en adapter (til under 100kr) for å få S-video, og derfra rett inn på skjermkortets Video-inngang. Noen DVD-spillere har også Svideo-utgang direkte så man slipper adapter. Denne kabelen overfører kun 1 kanal av gangen. På skjermkortet blir Svideo-signalet digitalisert så PC'n skjønner det og kan ta opp/vise resultatet på skjermen. AiW bruker antennekabelen dirkete (antennekabelen overfører alle kanaler samtidig) TV-tungerbrikken på skjermkortet tuner inn kanalen som er valgt og gir kun denne kanalen videre på kortet i form av Svideo-signal før det digitaliseres på samme måte som på ViVo-kort. Både AiW og ViVo trenger programvare for å fungere. Dette følger normalt med i form av en CD når du kjøper skjermkortet. Det er ikke sikkert du finner programmet på hjemmesiden til produsenten siden de vil unngå at folk uten deres kort bruker programmet de har utviklet, men det finnes en del gratisprogrammer som jeg tror er brukbare. Sjekk f.eks ut progrmvareseksjonen på http://www.tv-cards.com/ så det var DET programvaren som jeg fikk med var til ja PowerDVD5 (ikke den) PowerDirector 3 (den?) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 For å se på TV/PS2/etc med ViVo så trenger du en ekstern tuner koblet til. Du trenger tuner for å koble til PS2. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Har nettopp funnet et program som en kan bruke, Dscaler heter det. Funker bra! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Du trenger tuner for å koble til PS2. Var det ikke det jeg sa da? For å se på TV/PS2/etc med ViVo så trenger du en ekstern tuner koblet til. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 er framdeles litt usikker på VIVO... har kun 1 skart kontakt på tv'en min, som gjorde til at jeg kunne bare se svart/hvitt på mitt gammle 9800pro.. kanjeg nå unngå dette å få se med farger?.. har lest allt det dere har sagt.. men får det liksom ikke helt inn (kanskje jeg begynner å blir litt trøtt?) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Var det ikke det jeg sa da? Oi, jeg skrev feil. Jeg mene å skrive Du trenger ikke tuner for å koble til PS2. Endret 22. april 2005 av Rikky Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Er bare å bruk WinDVR http://www.intervideo.com/jsp/WinDVR_Profile.jsp eller virket som helst tv software/video editing software og vis du skal ha TV ut da enable dere tv out i drivern sitt Kontroll Panel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå