hjemme_kos Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 noen som vet hva dette betyr???????? kommer når jeg prøver å klokke Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det er så enkelt som at systemet er ustabilt. Mest sannsynlig minne Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 har prøvd med HyperX brikke og det samme skjedde.... har du noen ideer om hva det kan være da???? Varme???? her er noen specs hvis det kan hjelpe: amd 64 3400+ clawhammer hovedkort MSI K8N Noe Platinum ram: kingston value ram 1024mb pc 3200+ prøvde også med en HyperX(2-2-2-5) men det hjalp fortsatt ikke. kjøler. Cooler master votex dream. gainward 6600gt ligger på rundt 42 grader uten load (uklokka) bluescreen på 220 fsb Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Vel det kan være så mangt, når oppstår feilen, ved en spesiel hastighet? Først og fremst må du disable et par gjemte funksjoner. I BIOS-en, gå til guru saken,trykk så crtl+f2, tett etterfulgt av ctrl+f3 dette vil aktivere en del ekstra valg. disable alt tullball, og spesielt det om automatisk overklokking av skjermkort! Når det er gjort så disabler du, spreadspectrum. Setter HTT multi til 3(gjøre det KUN med +/- tegnene, ikke gå inn i undermenyen!!!) Når det er gjort, så setter du feks HTT til 250MHz Multiplier til feks 10x. Startup Vcore til 1.550 Vcore til 1.5 Overvolt til feks 8 eller 13% Sett Vdimm til 2.8V Endre chipset og LDT spenninger et hakk opp. Så går du til DRAM config: sett hastighet til 200MHz Sett timing til 2.5 - 3 - 3 -8 1T Bruk kun HyperX minnet! gå ut av alle menyer, lagre og se om det booter. Om dette fungere fint, start sakte men sikker å øke HTT hastigheten til feks 255, så 260 osv. Når du ikke kommer lenger, prøv å sette divider i dram config til feks 183 eller 166. Sjekk så igjen om det fungere og forsett slik NEO2 kortet er miildt sagt utrolig sært å jobbe med, så du kommer nok til å si noen stygge ord når du holder på slik, men man klarer faktisk å oppnå rimelig gode overklokk på dette kortet. BIOS er derimot viktig, ikke bruk noe over 1.51, det meste etter denne er nemlig helt ubrukerlig. Beste til nå er 1.5x eller 1.38b Håper det hjalp noe Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Vel det kan være så mangt, når oppstår feilen, ved en spesiel hastighet? Først og fremst må du disable et par gjemte funksjoner. I BIOS-en, gå til guru saken,trykk så crtl+f2, tett etterfulgt av ctrl+f3 dette vil aktivere en del ekstra valg. disable alt tullball, og spesielt det om automatisk overklokking av skjermkort! Når det er gjort så disabler du, spreadspectrum. Setter HTT multi til 3(gjøre det KUN med +/- tegnene, ikke gå inn i undermenyen!!!) Når det er gjort, så setter du feks HTT til 250MHz Multiplier til feks 10x. Startup Vcore til 1.550 Vcore til 1.5 Overvolt til feks 8 eller 13% Sett Vdimm til 2.8V Endre chipset og LDT spenninger et hakk opp. Så går du til DRAM config: sett hastighet til 200MHz Sett timing til 2.5 - 3 - 3 -8 1T Bruk kun HyperX minnet! gå ut av alle menyer, lagre og se om det booter. Om dette fungere fint, start sakte men sikker å øke HTT hastigheten til feks 255, så 260 osv. Når du ikke kommer lenger, prøv å sette divider i dram config til feks 183 eller 166. Sjekk så igjen om det fungere og forsett slik NEO2 kortet er miildt sagt utrolig sært å jobbe med, så du kommer nok til å si noen stygge ord når du holder på slik, men man klarer faktisk å oppnå rimelig gode overklokk på dette kortet. BIOS er derimot viktig, ikke bruk noe over 1.51, det meste etter denne er nemlig helt ubrukerlig. Beste til nå er 1.5x eller 1.38b Håper det hjalp noe Takk for svar... Men HyperX brikka er ikke min så jeg måtte bruke de andre... Jeg gjorde det du sa men klarte ikke så høy HTT når jeg satt den på 240 kom denne bluescreenen når windows starter: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA hvet du hva dette betyr... Takker igjen for svar... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Betyr mest sannsynlig at minne ditt ikke talker hastigheten Kingston value talker med stor sannsynlighet ikke 240 1:1 med CPU. Har prøvd å sette ned divideren til minne? Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Betyr mest sannsynlig at minne ditt ikke talker hastigheten Kingston value talker med stor sannsynlighet ikke 240 1:1 med CPU. Har prøvd å sette ned divideren til minne? hvordan setter jeg ned divideren til minnet???? er det det samme som multiplieren til cpu eller heter det noe spesielt i BIOS??? Takk for hjelpen forresten... Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Kan det være varme????? Lenke til kommentar
erl Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Betyr mest sannsynlig at minne ditt ikke talker hastigheten Kingston value talker med stor sannsynlighet ikke 240 1:1 med CPU. Har prøvd å sette ned divideren til minne? hvordan setter jeg ned divideren til minnet???? er det det samme som multiplieren til cpu eller heter det noe spesielt i BIOS??? Takk for hjelpen forresten... dram ratio, memory ratio e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå