Håvard Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hey Hey!! Som tittlen sier, så trenger jeg hjelp til å sette opp en FTP server. Den skal helst være noe i nærheten av home.no sin ftp.home.no. Sånn at jeg kan logge meg på, og legge ut filer, oxo kan en annen logge seg på, og hente de filene igjen. Hadde oxo vært greit om begge kunne hatt forskjellige brukernavn + passord, og en "privat" mappe. og en "delt mappe". Håper dere skjønner hva jeg mener da Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 ja........ det er bare å finne ett passende program og innstallere det. I tillegg må du forwarde/åpne porter om du har NAT/Firewall. Tror det var Bulletproof som er en av de enklere/kraftige.. Husker ikke i slengen, men det er et OK program det! Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Tror det var Bulletproof som er en av de enklere/kraftige.. Husker ikke i slengen, men det er et OK program det! Det var det programmet jeg lasta ned i sta, men jeg har ikke fått prøvd det enda, pga serveren står ikke hos meg, men hos en klassekamerat pga. han har best ut hastighet på linja si Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Da må du bare innstallere det der da Lenke til kommentar
PutPut Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Har ikke testet Bulletproff, men diverse andre, og den eneste jeg klarte å få opp var Serv-U ftp, enkelt og greit, det funka. Prøv den før noe annet :-) Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kjøre bulletProof og syns den er både enkel og lett og configurere...Brukte tidligere CuteFtp men likte bedre BulletProof...Hvis du søker på Google vil du finne en manual hvordan du setter opp en BulletProof server.... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Serv-U var faktisk den første jeg prøvde også! Fin den Lenke til kommentar
sigz Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Looking good. Det er meg serveren står hos, eller skal stå hos. Må dra å hente den nå. Etter litt windows updates får me sjå! Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Vis du vil, så kan du sende meg en pm, så kan du få en meget god manual på norsk EDIT: Til bulletproof Endret 26. april 2005 av destroyy Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Heisann! Ville slenge meg på , siden jeg også prøver febrilskt å sette opp en ftp server uten hell...... Jeg har brukt veiledningen på www.pcstats.com .... ( Begge metodene) men det hjelp ikke.... Jeg greier ikke å sette den opp slik at folk uten-i-fra kan logge på..... har brukt server-u programet, og har åpnet port 21, merk jeg sitter bak en 3com router (3C857), sitter forresten med internett fra chello ( classic) Så gidder noen snille menesker der ute å hjelpe meg ??? Mange takk på forhånd!! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 du må også (hvis du har en brannmur/NAT) sette din EKSTERNE IP i Serv-U programmet om du ikke har gjort det. Dessuten må du forwarde om du bruker NAT. (ikke bare "åpne") Lenke til kommentar
runlang Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 anbefaler blackmoon ftp server http://www.blackmoonftpserver.com/ Lenke til kommentar
runlang Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har du NAT, må du åpne port 20,21 i foward, input filter og output filter. Skal du kjøre SSL må du forwarde flere porter, men er det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå