Sterkola Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hei. har hatt veldige problemer med å ringe og bli ringt til idag. Jeg har funnet ut at det er 3G nettet som er problemet for så fort jeg er ute av Oslo og på det "gamle" nettet så ringer det som bare det. Telenor har også registrert at det er noe tull med UMTS påloggingen min. Er det noen som har vært borti dette før, er det mitt og telefonen sitt problem eller er det Telenor? Og jeg klarer ikke velge det vanlige nettverket manuellt heller, må jeg gjøre noe mer for å velge bort 3G? Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Så vidt jeg vet har nyere FW-versjoner av samtlige Nokias 3G-modeller mulighet til å velge bort 3G. Altså, du kan oppgradere firmware og så slå av 3G når du ikke har bruk for det. Dette bør fikse problemet ditt. Selv trodde jeg ikke at 3G-dekning skulle hindre GSM-dekning, da den ved 3G benytter både 3G og GSM (trodde jeg). Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det som arehei sier, stemmer. I FW 4.03.18 kan du velge om mobilen skal holde seg fast til 3G/GSM eller "auto-modus". Men dette går også ann i eldre FW`er. Venligst les min guide hvis du lurer på hvordan; http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=386799&hl= Lenke til kommentar
Werable Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Selv trodde jeg ikke at 3G-dekning skulle hindre GSM-dekning, da den ved 3G benytter både 3G og GSM (trodde jeg). Trodde jeg også... Hadde min 6630 i 3 mnd. før 3G-nettet åpnet. Skal jo automatisk skifte nett hvis du ikke har forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå