Gå til innhold

Båtkurs? trenger en 16 åring det?


Anbefalte innlegg

Er en gutt på 16 år og har akkurat fått meg ny båt--

Det jeg lurer på er om jeg trenger båtkurs for å kjøre en motor på 40 hk--?

Har hørt at det ikker er nødvendig, men nyttig--

 

Er en erfaren båt kjører så det ville ikke skade hvis jeg slapp det båtkurset ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det selv, man lærer ganske mye nyttig. Men man får ikke lov til å kjøre noe større eller raskere båter fordi... håper det kommer påbud om det snart.. hehe

 

hvis ikke du har noen erfaring med båt før så burde du ta det, og selv om du har noe erfaring så kan det være ok å ta det. også gir det sikkert foreldrene dine en trygghetsfølelse...

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Finnes også voksne som bare kjøper seg båt og ikke har et fnugg av peiling. Båtførerprøve for teh win!

Jepp! Kan ikke si hvor mange ganger jeg har sett voksne folk med ny båt som skal legge til kai uten å ha et fnugg peiling på hvordan en båt ska behandles. Båtførerprøven er allt for enkel i mine øyne. Det burde være like vanskelig som bil-lappen.. minst.

 

Uten å vite dette sikkert så mener jeg å ha hørt at hvis man skal kjøpe motorsykkel i Tyskland, så er det et krav at man skal klare å reise opp sykkelen på egenhånd. Klarer man det ikke så må man kjøpe en mindre sykkel.

 

Slik burde det være med båt også. Når man skal kjøpe båt så bør man bevise at man kan å håndtere den!

 

Noen som mener tullinger bør få drive på slik de gjør i dag?

 

(OT: "bil-lappen" eller "billappen"? Usikker her nå :hmm: )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har kjørt båt halve livet og vel så det. Likevel tror jeg ikke jeg får kjøre vår båt alene, nå. Den er på 21 fot og har 200 innebygde hester. Gotta love it. Joda, kanskje jeg får kjøre. Bruker billappen som argument.

Lenke til kommentar
Har kjørt båt halve livet og vel så det. Likevel tror jeg ikke jeg får kjøre vår båt alene, nå. Den er på 21 fot og har 200 innebygde hester. Gotta love it. Joda, kanskje jeg får kjøre. Bruker billappen som argument.

jeg hadde ikke klart å leve med et nei hadde jeg vært deg :p

 

selv cruiser jeg rundt i gamlingenes 18" daycruiser på sommeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...