tarjeim Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Nettopp fått meg ny PSU (Chieftec).. Men det er et aldri så lite problem, og det er at den restarter maskinen under oppstart. Jeg kommer meg til loadingscreen for WinXP, men når den skal videre derfra bare restarter maskinen. Det rare er at maskinen ikke restartet når jeg kjørte windows i safe mode?! Noen som vet om det er PSUen som er ødelagt eller jeg som har gjort noe feil? Hardware: Hovedkort CPU RAM PSU Gigabit Radeon 9000 pro Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hmm, siden det ikke var noe problem i sikkerhetsmodus, vil jeg tro det er noe med windows. Regner med det burde hjelpe å installere dette på nytt Lenke til kommentar
tarjeim Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Desverre er det ikke bare windows, prøvde å starte pc'en med Slax fra cd... men den restartet under bootingen der også... Så det er enten noe med instillinger i BIOS, eller noe galt med selve PSUen.. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) nei det trenger ikke nødvendigvis å være Windows i slike tilfeller.... jeg vil tro det er windows i dette tilfellet men hvis dette var en elendig noname PSU på en maskin med fks et X800 kort eller lignende ville det hvert logisk at den reboota når du kom til loade streken når den er kommet til loade streken setter den i gang sjermkortet å i noen mikrosekunder i det den fyrer i gang sjermkortet bruker den noen milioner ampere, men som sagt er det i noen mikrosekunder så hvis det hadde hvert en jalla PSU ville den ikke fått nok strøm i dette mikrosekundet å dermed reboota men jeg kan ikke helt fatte problemet her.... har en chieftec 460W selv på min maskin å har ikke noe prob med det... jeg har hørt at chieftec har tenkt mye over det med strømforbruk i disse mikrosekundene og jeg har sett selv hvilke typer kondensatorer dem bruker å jeg kan med sikkerhet si at chieftec har tenkt på det... men men... jeg tviler på at det er PSUen i dette tilfelle men hadde det hvert en aopen PSU på 100w eller no så hadde jeg ikke tvilt på at dette var feilen... tenkte bare jeg skulle nevne det men hvis dette kom etter at du bytta PSU kan du jo sende den in på garanti å kreve det eller teste først med en annen PSU.... det kan jo være fabrikk feil OFFTOPIC : dette er det meste jeg har skrevt på et inlegg Endret 20. april 2005 av Firesky Lenke til kommentar
tarjeim Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jepp, skjønner! Har faktisk testet systemet med en billig Q-tec PSU, og den klarte det! Da får jeg sende den tilbake og kreve en ny en! Endret 21. april 2005 av tarjeim Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 kan bare være en hw feil da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå