Gå til innhold

BIOS update til whitebox CL-1557

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg må skaffe meg en BIOS update, men vet ikke hvilken jeg skal laste ned.

http://download.aopen.com.tw/default.aspx?Website=NL

Hvilken av de er det jeg skal ha? Kan jo ikke laste ned fra Whitebox sida sia de ikke har noen update, men Aopen har jo laga maskina så da la jeg sammen to og to og tenkte jeg kunne laste ned derfra. Men hvem av dem skal jeg laste ned? Det er jo både A og J og G versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg gå litt mer detaljert til verks.

Det har seg slik at jeg lasta ned en videodriver kalt omega driver, meget bra driver. Spilla mine gikk mye, mye bedre, MEN når dataen begynte å jobbe så du hører det godt, noe som er vanlig under spill, ja, da fryste spillet og hele dataen. Lyden holdte på litt lenger før den også tok kvelden. Jeg måtte altså restarte dataen.

Jeg installerte den gamle videodriveren igjen, og gikk tilbake til en ikke så bra spillopplevelse, men spilling forhåpentligvis uten krasj. MEN, nå har det seg slik at spilla krasjer uansett hvilken driver jeg bruker. Tror ikke Omega drivers er noe virus greier eller noe. Jeg vil gjerne bruke denne driveren sia det er så mye bedre å spille med den.

Så starta jeg en post på driverheaven.net og de sa at jeg må oppdatere BIOSen for å fikse det.

Kikk på det øverste skrivet mitt og vær så snill å hjelp meg med hvilken jeg skal laste ned og om jeg i det hele tatt kan bruke de oppdateringene

Lenke til kommentar

Hvilken 1557 du har står sikkert på et klistremerke under maskinen.

En mulig årsak til at maskinen låser seg kan være at omega-driverne overklokker grafikkpros. for mye. Den blir altså for varm, og maskinen slår seg av. Du burde være litt forsiktig med dette. Søk i ulike forum etter overklokking av skjermkortet for 1557.

Kjøleegenskapene på skjermkort og maskin varierer.

Lenke til kommentar
desverre, står ikke noe 1557 A G ELLER J under maskina

Installerer du de siste Omegadriverene (2.6.1) så følger det med et klokkeprogram for minne og CPU på skjermkort. klokk det litt ned hvis det blir for varmt. Mine Omegadrivere funker helt greit :) Og ikke bruk overkill instillinger i spill. 1024x768 holder i Doom 3, med kvalitet på medium eller low.

Jeg har forresten kjøpt min maskin hos netshop :thumbup:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...