Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilgang til lokalt nettsted fra internett

Anbefalte innlegg

Jeg har en lokal IIS-server (på win xppro sp2) og som jeg ønsker å tilgjengeliggjøre på internett. Har nextgentel + netiopia 3351 og har fulgt veiledningen fra nextgentel til punkt og prikke for å angi "Endre offentlige servere på lokalnettet" + "Endre filtersett i ruteren" for port 80 (http). Ip-adressen er 80.202.94.11

Men jeg har fortsatt ikke tilgang fra internett til lokal iis. Ping på adressen fungerer. Er det noe i kontrollpanel, IIS-server, brannmur etc som fortsatt må konfigureres?

håper på kjapt svar for dette er ifm med et studieprosjekt

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må først bare si at jeg ikke vet hva en IIS-server er, men det virker som at dette er ett port-forwarding problem.

1: Er du sikker på at en IIS server bruker port 80? (tvilsomt)

2: Har du både port forwardet OG åpnet i Netopias firewall?

3: Har du ADSL gjennom en spesialavtale, f.eks NTNU? - I så fall kan port forwarding være umulig fordi du er koblet til en server...

Ellers kan du kjøre en port scan på deg selv for å se om porten faktisk er åpen

Lenke til kommentar

1) IIS server er Internet Information Server og den har Port 80 i Default web-site

2) Hvordan gjør man port forwardet ? Har åpnet i Netopias firewall er via NAT hvor port 80 for angitt ip-adresse er lagt til (jfr innledende tekst om "Endre offentlige servere på lokalnettet" + "Endre filtersett i ruteren") - Hvis det er det som er å åpne brannmuren/ruteren

3) Nei. direkte til nextgentel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...