Hjelp!!! Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 ok no er eg forvirra, kva er best av Corsair Value S og TwinMOS PC3200? Korleis klokker eg CPU uten at eg klokker rammen? Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Ingen som veit kva slags ram som er best av dei 2 alternativa over? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Det er ikke noe problem, kanskje lettere å forstå når du har fått maskinen Corsair vs Twinmos vill jeg si at ytelsen er veldig lik hvis ikke identisk, eneste er at twinmos har hatt kompabilitets problemer i det siste. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ville gått for Corsair Value S Lenke til kommentar
BiA_strider Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 har du sett på disse brikkene? TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond koster ikke mye og skal klare minst 217fsb. Gir du de litt ekstra Volt (3.1V+) er de gode overklokkere, men blir litt varme med veldig høy Volt. Har de selv, men kjører de bare på CL2@200 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 du har satt sammen en fin pc, jeg har dette LINK hoverkortet klokker ihvertfall til 2700mhz. og skal du klokke bør/må du ha skikkelig ram. jeg bruker Kingston HyperX, så har du ikke råd kjøper du en 512 brikke. og heller oppgraderer senere. samme gjelder kjøler kjøp senere. så dette ville jeg bytta fra listen. ellers er det veldi bra. skal du klokke kun prosessoren må du kun røre multiplier. alltså htt (fsb) X multiplier. tilsvarer mhz. rører du htt klokker du hele greierne og da stopper hele greierne på ramen(sansyneligvis). min multipier går ikke over 10X så jeg flyter på bra ram. kjører helt glatt på 2400mhz uten og røre volt Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Trenger ikke klokke ram for å klokke CPU. skal du klokke kun prosessoren må du kun røre multiplier. alltså htt (fsb) X multiplier. tilsvarer mhz. rører du htt klokker du hele greierne og da stopper hele greierne på ramen(sansyneligvis). min multipier går ikke over 10X så jeg flyter på bra ram. kjører helt glatt på 2400mhz uten og røre volt Kan ikke sette multipler høyere på AMD64 3000+? Kjøp billig ram og bruk ram devider... funker fint les om klokking av amd64 her Endret 22. april 2005 av Okay Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Er ikkje multiplier sperra på winchester prosessorene? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 jo, mener det... men bare oppover Kommer AMD64 uten mult. sperre (San Diego - tror jeg) Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Når kjem San Diego då? Kva vil vere prisen på den? Er det sperre på AMD 64 Venice Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Okay var det dette du snakka om?: Dividers Your CPU run at a speed no other device in your entire computer can possibly keep up with. Lets say your CPU runs at 2Ghz while the next fastest things, the HTT and the Ram, can only manage 800Mhz and 200Mhz. And obviously that's not gonna work together properly. Ideal is to run the Ram at a so called 1:1 rating, so that it runs at the exact same speed as the CPU, but in real life that's impossible. And then there's the HTT that runs at another different speed, nice, but it makes it all rather complex... So what AMD have done is make the CPU's speed the fixed speed, and use the multiplier to create a 200Mhz HTT speed. That 200Mhz is nice, because now the Ram can run "1:1" with the HTT link. And that's what it looks like in bios too, but in fact its running 1:1 with a divided speed, so its more like 10:1 in this example, the CPU's multi (10) vs. the ram speed (1). The HTT runs at 800Mhz, so that has its own Multiplier, 4 in this example. 200x4 is still 800Mhz so that makes the list complete... Betyr dette at eg kan kjøpe billig ram å like vell klokke CPU sjølv om multiplier er sperra? Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Her er oppsette eg ender opp med trur eg. Har bytt frå PowerColor Radeon X800 256MB til Sapphire Radeon X800 256MB fordi det ikkje var fleire powercolor kort inne akkurat no. Kva slags av desse to korta er best? Såg at Powercolor har DDR1 minne og at Sapphire har GDDR3 minne. Visst Powercolor er best bør eg då vente i 6 dager på det i staden, siden det ikkje er på lager? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Abit Hovedkort klokker ganske bra (Min erfaring) Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Trur det hovedkorte eg har sett opp skulle klokke ganske bra og. Men eg lurer på kva slags av dei 2 x800 eg skal gå for. Og om alt passer ilag?! Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Kva slags av dei to skjermkorta skal eg satse på? PowerColor Radeon X800 256MB DDR1 eller Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3? Er det mykje forskjel på DDR1 og GDDR3? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Jepp, forskjellen er ganske stor, du kan jo google etter tester av de forskjellige skjermkorta, bare legg på ordet "review" etter navnet på skjermkortet. Edit: oppsettet ditt ser veldig bra ut, hvis du skal overklokke bør du vurdere en alternativ CPU kjøler, men dette er jo noe du kan bytte senere. Endret 25. april 2005 av gsn Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Betyr dette at eg kan kjøpe billig ram å like vell klokke CPU sjølv om multiplier er sperra? ja Lenke til kommentar
gsn Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Eneste som kan stoppe deg i å klokke prosessoren sånn sett er vell prosessoren selv, og hovedkortet. Men med de fleste nforce4 chipsett vill det bli prosessor/temperatur som stopper deg. Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Kva slags vifter er det som passer til kabinettet eg har sett opp? Kor mangen vifter er det plass til? Fant ikkje det på komplett elle google.no Lenke til kommentar
gsn Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 One 8cm Fan attached back panel Room for one additional 8cm fan on front panel Såfall det jeg fant på google... kan hende det er plass til noe på døren også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå