Gå til innhold

kjøpe divx spiller?

Anbefalte innlegg

går og lurer på om jeg skal kjøpe meg en divx spiller om dagen. er slitsomt å bruke pcen, og koble den via tv. begynner å bli lei dette. men, hvis man ser på divx og xvid formatene så er jo de stort sett i forandring hele tiden. hvertfall, leste et sted at divx 6 er rett rundt hjørnet, og xvid1.1 osv...så det jeg lurer på er om det er noe særlig vits i å kjøpe en divx maskin, hvis den ikke f.eks vil kunne håndtere fremtidige versjoner av formatene. dette gjelder vel hvertfall for 'billigspillerene' som selges f.eks på qxl. generelt; vil folk anbefale at jeg kjøper en divx spiller eller ikke. behovet for en divx spiler over tid vil nok gradvis bli mindre, når bredbåndshastigheter blir større og billigere. hva er din mening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp en xbox og modd den. en chip og den rette programmvaren. så kan du spille av dvd xvid divx og stort sett de fleste andre video formatene som er i vanlig bruk. Bruker selv en xbox med executer 2.3 chip og xbox media center(xbmc) xbmc kan streame filmer direkte fra pcens harddisk dersom du kobler xboxen i nettverk. nye formater kan legges til ved en liten software oppdatering via ftp.

Lenke til kommentar

du kan jo og kjøpe en billig maskin og bruke den som htpc.

Da er det bare å fylle på med codec.

Har du en gamma maskin funker sikkert den også.

Jeg har nå en 400mhz compaq descpro med ati 3d rage pro kort. 4mb videominne.

Funker til dvd og divx. Stygg er den men.

edit: korrekt, er vel ikke "hjemmekino" pc med surround, høykvalitetslyd osv.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Tror nok du kommer billigere fra det med å kjøpe en standalone spiller enn en billig HTPC. Bildet fra en standalone vil også bli MYE bedre.

Når det gjelder fremtidige versjoner av DivX, så er det jo mulig å oppgradere firmwaren. Tror du er sikret en liten stund fremover i hvertfall. XviD kan bli litt verre da dette ikke er offisielt støttet. Standalone spillere sliter også med packed bitstream som er standard på XviD 1.x. Dette kan enkelt fjernes med MPEG4 Modifier, selv om det er litt tiltak :)

Jeg har en Pioneer 470 som jeg er strålende fornøyd med.

Lenke til kommentar

Hei,

Per dagens dato syns jeg Pioneer 570 er den beste DivX player "der ute".

Har selv Asono DVDX70 og DVDX70+ og er fornøyd, men firmwarene er langt i fra perfekte.

Grunnen tilat jeg favoriserer Pioneer er støtte for SACD + at det er kommet en ny FW som er veldig god.

Asono DVDX70+ støtter DivX 6 delvis. Ly fungerer ganske greit, bilde er ok, så er subtitlene, men menuene fungerer ikke.

Du ka for så vidt vente litt og se om det kommer noen DivX 6 sertifisert DVD spillerne. De bør komme nok i nært framtiden.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Du kan også vurdere spillerene til Kiss (www.kiss-technology.com).

De får stadig firmware-oppdateringer med støtte for nye funksjoner.

Har selv en Kiss DP-558 og fungerer utmerket. Har også nettverk og kan spille av en film som ligger på en annen harddisk i nettverket.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Problemet med flesteparten av "Elkjøp-spillerene" er at de ikke klarer underteksting på DivX/Xvid.

Jeg testet en gang mange spillere på Elkjøp, og av 6 stk som kunne spille DivX, var det kun én som viste undertekstingen.

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Neppe et dilemma dette.

Har Pioneer 575 selv, og den er glimrende. Billig også.

Pioneer leverer den med ganske "stramme" krav til divx spesifikasjoner, men den den spiller det meste, både fra cdr/ rw og dvdr/ rw.

Edit: Test

Endret av Lou
Lenke til kommentar

Jeg personlig vil anbefale Yamaha DVD-S550. Har den selv og er kjempefornøyd. Spiser alt det jeg slenger til den. Videre er den en meget bra dvdspiller også som har kommet meget bra ut i diverse tester....eks lyd & bilde med en score på over 90 av 100 mulige. Eneste aberet er prisen på 2100 veiledende, men du kan finne den til rundt 1700 på ljudia.no

Mvh

Lightning

Lenke til kommentar
Er ikke hele denne tråden ulovlig?

Divx er vel bare nedlastede filmer, ulovlige sådanne, men spillerne er jo lovlige å selge i Norge.....

Spent på hva hw.no mener om dette dilemmaet ;-)

Hvilket dilemma? DivX er et lovelig komprimeringsformat og det er helt lovelig å selge og kjøpe spillere som kan spille av DivX.

Akkurat like stuerent som å diskutere en helt vanlig DVD-spiller.

Lenke til kommentar
Er ikke hele denne tråden ulovlig?

Divx er vel bare nedlastede filmer, ulovlige sådanne, men spillerne er jo lovlige å selge i Norge.....

Spent på hva hw.no mener om dette dilemmaet ;-)

Hvilket dilemma? DivX er et lovelig komprimeringsformat og det er helt lovelig å selge og kjøpe spillere som kan spille av DivX.

Akkurat like stuerent som å diskutere en helt vanlig DVD-spiller.

Jepp, jeg skulle til å si noe av det samme. DivX er bare et filformat på lik linje med .doc .exe osv. I denne tilfellet regner jeg med at også innholdet er lovlig. Dvs. at han har tatt lovlig backup av sine egne filmer eller filmer han har lånt av venner/familie. (Jepp, det er fullt lov).

Men tråden er vel forsåvidt feilpostet .. Så da flytter jeg den over fra "Hardware -> Annet om hardware" til "Lyd & Bilde -> Video".

Lenke til kommentar

I Norge er det fortsatt tillatt å laste ned filmer fra nettet, så lenge man ikke distribuerer de videre. Et lovforslag kommer nok til å endre dette om kort tid riktignok, men pr. dags dato er det ingenting som hindrer deg i å laste ned film og musikk.

Programvare derimot, er fy fy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...