FroHo Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hvor mange vifter trenger jeg? Og hvordan sette de opp? En eller flere som blåser inn kald luft nederst, en eller flere trekker ut varm luft øverst? Jeg skal ikke overklokke og har (snart) dette oppsettet: Asus CD-brenner IDE 40x/12x/48x Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM MSI KT3 ULTRA-ARU Hovedkort for Socket A Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 Gainward AGP GeForce4 Ti4400 128MB DDR Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A Recom Flatkabel Floppy "Rund" 45cm 2x KA Flatkabel IDE ATA-100 Kabel "Rund" CNet Kort 10/100 Mbps PCI M/Wake on Lan Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg ville satset på to vifter som suger ut luft oppe og en som trekker inn luft nede i kabinettet... Men dette er jo en smak og behag sak... Lenke til kommentar
Borf Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 du hadde satt opp eit 8cm vifte såg eg, er sikkert nok det. sett den anten ned framme til å suge inn, eller oppe bak for å suge ut Lenke til kommentar
FroHo Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg vil ha minst støy, så jeg håpet at det skulle være nok med to vifter, en ut og en inn. Er det nok?? Lenke til kommentar
Tommyd Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg har bortimot eksakt det samme oppsettet som deg, og jeg har to vifter som suger inn nede (med filtere), og to oppe som suger ut.. Har sånn cirka 28-30 grader inne i kabinettet hele tiden, og da står viftene mine stilt så de er STILLE.. Lenke til kommentar
Bugs_Bergen Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Har selv et Chiftech Dragon Midi kabinett og har valgt å ha to 80X80mm vifter foran som trekker inn luft (1 i harddisk stativet og 1 på selve kabinettet) og en 80X80mm vifte i øverste festet bak som blåser ut. Harrddisk og uttrekksviften er begge koplet direkte til strømforsyningen(4 pins) mens den på kabinettet et koplet til hovedkortet(3pins) og styres derfra. Har også lagt ett lag med 8 cm bredt gasbind foran inntrekksviftene som filtrerer bort mesteparten av støvet som de trekker inn. Lenke til kommentar
FroHo Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Da har jeg lagt inn bestillingen hos komplett.no med fire vifter. Skal bli godt å få bytta ut den gode gamle PII 330 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå