cool_boy Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 hei jeg bare lurte på hva som er best å klokke med av celeron(socket 478) og wilemette(socket 478)...og hvem av disse har lavest temperatur? celeron er jo mye billigere enn wilemette men: 1. hvor langt burde jeg komme med wilemette'n? 2. med celeron'n? 3. hvor langt kommer jeg med pc 100 sd ram..bremser dette klokkinga no jævlig? 4.hvem av disse vinner på ytelse? 5.hvor myestor mhz eller spenning tåler en pc 100 brikke før den tar kvelden? 6.noen tips om kjøling? 7.hvor langt kan jeg klokke før jeg må stille vcore? (har følgende hovedkort: ASUS P4B-E egner dette seg til overklokking?) tar gjerne i mot egne erfaringer på dette feltet hilsen cool_boy Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 1, 2. Jeg tiper du kan klare 2,1GHz-2,3GHz med Celeronen og Williametten. 3. PC100 RAMet bremser klokkingen og ytelsen ganske mye. 4. Wiliametten, siden den har dobbelt så mye cache som Celeron. 5. Varierer fra brikke til brikke, selv hadde jeg en PC100 brikke som klarte 150MHz på 3,65V, men den har jeg nokk bare vært vveldig heldig med. 6. Intel har rimlig gode boxed-kjølere sålenge du ikke har tenkt å skru spenninga i været. 7. Varierer. Jeg vet ikke om det hovedkortet egner seg til overklokking. Tror du burde satse på et hovedkort for DDR-SDRAM eller RDRAM og Pentium 4 Northwood. Northwood er raskere og kaldere enn Celeron/Williamette på samme klokkefrekvens, dessuten er den mer overklokkingsvennlig. Kombinasjonen Celeron eller Wiliamette og SDRAM kommer ikke til å være veldig rask, ikke engang overklokka. Her er en test av Celeron, Williamette og Northwood på 1,8GHz: http://www.xbitlabs.com/cpu/celeron-1800/ [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-07-07 21:51 ] Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 1. Lengst 2. BAK, uansett. Grunnet at celderon har mindre cache og er innstilt på en lavere FSB 3. Gylden regel: DU KJØRER IKKE SDRAM PÅ PENTIUM 4/CELDERON. Da er det ramen som styrer hvor mye som kan klokkes, og husk at: SDRAM=100-166 FSB DDR=266-333 FSB (Offisielt) RDRAM=400-533 FSB Jeg kan nesten garantere at du ikke når i nærheten av DDR ramen sin frekvens. 5. Veit itt. 6. Swiftech socket 478 rundt 600 spenn på microplex.no Da er du kongen i gata med luftkjøling!! Du kan jo også sette på en funnel 80mm til 92mm da får du rå kjøling! 7.Klokker du så still på vcore også, det er greit nok. Klokker du lite kan du nok la være. Du blir nødt til å lese deg frem til vcoren på p4, fordi den aner jeg ikke. (AMD guru skjønner du) Og et tips: IKKE KJØP CELDERON! Du kan kanskje klokke en celderon mer, men den er fremdeles MYE dårligere en P4. Bare elkjøp og lefdal selger Celderon, og kaller pcene for multumediapcer til internett bruk. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hvis du leser testene på tomshardware.com vil du se at 1,7ghz-celeronen nesten ikke klarte å slå en Duron 1.3Ghz. Duronen slo den faktisk i et par tester, og den koster ikke halvparten engang. Så lenge de nye celly'ene baseres på Willamette kjerne, kommer de til å være helt elendige med tanke på pris/ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå