Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3COM Trådløs USB 2.0 adapter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal investere i et nytt trådløst nettverks kort med tanke på at jeg er på lan hos folk med trådløs oppkobling til internett.

Jeg har veldig lyst å velge et

3Com OfficeConnect 54Mbps 11g Compact USB 2.0. Men har bare USB 1.0 på min datamaskin. Vil jeg klare å bruke adapteren ?? :hmm:

eller skal jeg bare kjøpe et Belkin 54 Mbps Trådløst nettverkskort PCI ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller liten rolle for tilgang til internett, har en laptop med 3Com USB adapteret på huset som også mangler USB2 - får samme speed i IT Speedometeret med den som med ei maskin tilkobla med kabel (har 1020 NGT tilkobling).

Kanskje verre med kobling mellom de trådløse maskinene at farten da ikke kan utnyttes, blir vel endel trafikk "innvendig" i maskina som ikke klarer 54G hastighet uansett...

Lenke til kommentar

Har sjølv 3com routeren og usb mottaker du never over. Eg har store problemer med dette settet. Signalstyrke og kvalitet ligger på 40 % hele tiden, og har prøvd en rekke kanaler, for å få opp styrken. Sitter 5-6 meter fra router. Enten er det bare min pakke som er ræva, eller så gjelder dette for alle.Har nyeste Firmware innstalert og veldig ny pc. Kun 1 som er satte opp i trådløst..

Detter har eg spurt om hjelp om tiligare, men har ikkje fått nokon særlig gode råd..

Mvh Kizz

Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst å velge et 3Com OfficeConnect 54Mbps 11g Compact USB 2.0. Men har bare USB 1.0 på min datamaskin. Vil jeg klare å bruke adapteren ??

Adapteret vil fungere fint, men vil være begrenset til USB-hastigheten din (11 Mbps). Får du dårlig signal, så bruk en USB-forlengelseskabel, slik at du får optimalisert plasseringen av antennen. En USB-forlengelseskabel gir ikke signaltap, slik en antennekabel gir.

Lenke til kommentar
Men det er begrenset hvor lang en USB kabel kan være uten at overføringshastigheten kan være. Google for nøyaktige tall.

Spesifikasjonene sier fem meter mellom hver forsterker. Trenger man lengre strekk (opptil 25 meter etter spesifikasjonene), bruker man USB-HUB hver femte meter eller aktiv forlengelseskabel. Normalt trenger man bare en til tre meter, slik at adapteret ikke er gjemt bak en maskin e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...