predathor Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har følgende mysql spørring i et php-program jeg skriver: $sql = "SELECT a.dato, a.artist, a.beskrivelse, c.sted, c.url FROM konsertsted c,konsert a WHERE a.dato >= \"" . $currentDate . "\" ORDER BY a.dato"; Den henter ut dato, artist og beskrivelse for en konsert, sammen med konsertstedet, og sorterer dem etter dato. Problemet mitt er at jeg kun skal vise de 5 neste konsertene... Noen som vet hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
ARio Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) $sql = "SELECT a.dato, a.artist, a.beskrivelse, c.sted, c.url FROM konsertsted c,konsert a WHERE a.dato >= \"" . $currentDate . "\" ORDER BY a.dato DESC LIMIT 0, 5"; Endret 20. april 2005 av ARio Lenke til kommentar
predathor Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Tusen takk ! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 LIMIT 0,5 og LIMIT 5 tilsvarer hverandre. LIMIT <første tall> <andre tall> første tall er den raden man vil begynne på, andre tall er _ikke_ raden den slutter på, men antall rader fra første tall du vil ha med. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå