Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble seg opp til en server MED domene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan jeg koble meg opp til en server med domene (NAROYELEV)?

Har tatt med min PC`til skolen (projekt).

Takker for alle svar.

Kommer ant på hva du mener med domene.

Skal du dele filer som er på domenet, er det mulig. Da trenger du et domene-aministrator-passord.

Skal du logge deg inn som en bruker på domenet, må du som personen ovenfor sier ha Windows XP Pro edition.

Dette gjøres fra kontrollpanel/system/datamaskin navn.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg koble meg opp til en server med domene (NAROYELEV)?

Har tatt med min PC`til skolen (projekt).

Takker for alle svar.

Kommer ant på hva du mener med domene.

Skal du dele filer som er på domenet, er det mulig. Da trenger du et domene-aministrator-passord.

Skal du logge deg inn som en bruker på domenet, må du som personen ovenfor sier ha Windows XP Pro edition.

Dette gjøres fra kontrollpanel/system/datamaskin navn.

Jeg har PRO Edition. Hvordan greier jeg å gjøre det der ifra? Skolen bruker

Net logon.

Kan du vise et eksempel på NAROYELEV.

Skal prøve mer på skolen i morgen.

Hadde vært ok med tips idag.

Lenke til kommentar

Ikke noe ekspert på temaet, men brukte 11 timer på å sette opp et domene med en linux server og 2 XP klienter søndag, så noen tanker har jeg. :roll:

Vist domenet til skolen fungerer likt med det jeg satte opp må en administrator logge inn første gang for at datamaskinen skal få en "bruker" på nettverket. Derretter skal du kunne logge på med din egen bruker og passord på domenet. (Ikke lokal bruker.)

For å legge deg til første gang trykker du på windows knappen og break. Derreter velger du datamaskinnavn. Deretter trykker du på endre, haker av for medlem av domene og skriver inn navnet på domenet. (I nettet jeg satte opp måtte jeg også skru av Endre primært DNS-suffiks når domenemedlamskap endres. Finner denne vist du trykker på mer-knappen Men dette tror jeg ikke skal endres vist nettet har en skikkelig satt opp DNS server.) Når du så trykker på OK spør maskinen etter brukernavn og passord. Her må du mate inn en bruker som har retigheter som domain administrator.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...