Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg bare lurer på hvordan mulighetene er for å ta opp fag i militæret. Jeg tenkte jeg skulle ta opp et par fag for å fikse på noen flaue karakterer. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 jeg har planer om å ta 2MX i millitæret, har sendt en e-post til HV på Værnes (der jeg er blitt kladt inn) for å spørre. har ikke fått svar enda, men jeg tror du skal ha mulighet til å ta noen fag. kommer an på tjenestested og tjenestetid. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det er bare å melde seg opp som privatist det. Kan ikke detaljene, men kjenner et par som gjorde det. Man får et par dager fri til å lese, i tillegg til eksamensdagen da. Men ingen undervisning i selve faget (hvertfall så vidt jeg har hørt). Dvs, man må lese alt på egen hånd på fritiden, så det er nok en fordel å ta fag en har hatt fra før. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg tok Ex.phil. paa Haakonsvern. Undervisningen ble gjort paa basen, og fikk saa en fridag for aa ta eksamen paa Universitaetet i Bergen. Husker ikke helt om jeg fikk lesedager siden jeg knapt aapnet boekene, men stod paa eksamen gjorde jeg allikevel Lenke til kommentar
wawa Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvis jeg ikke tar feil så virker det litt meningsløst å forbedre ett fag i og med at den forbedrede karakteren da havner på ordinærvitnemålet. I ordinærkvoten er stort sett alltid konkurransen mye høyere, så det spørs om du får bruk for det i det hele tatt. Jeg tror man kan ta opp ekstrafag og få påført primærvitnemålet, så det er muligens noe å vurdere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå