Gå til innhold

Hardiskproblemer

Rogmar

Anbefalte innlegg

Hallo jeg tok og innstallerte en prøveversjon av Windows XP noe det ble bare tull av.Plutselig vil ikke operativsystemet starte opp. Den står bare og blinker på noe som heter DMI pool data og vil ikke gå videre.Derfor prøvde jeg og formatere hardisken

Og legge inn windows 98 på nytt,men får bare feilmeldinger i Dos og får ikke kjørt Fdisk eller startet den opp fra cd rom`en .Har prøvd flere oppstartsdisketter.

Hva er feil?

Kan hardisken være ødelagt i tilfelle kan den fikses og hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vel samme problem, men tok ut disken og formaterte den gjeldende partisjonen på en annen maskin med win2k.Det virket, men disken kræsjet under installeringen igjen. Vet jeg har en seriøs hardware feil, men finner ikke ut hva det er. Kan det være disken som rett og slett er ødelgt? Det er en seagate baracudaII 30 GB. Det hadde vært kult å vite om jeg må sende den inn før den blir for gammel...Glemte å si at disken vises ikke i oppstarten etter en kræsj, da må jeg skru maskinen helt av og vente litt før den viser og virker...

Trenger sårt hjelp, har sjekket at hovedkortet tåler store disker og skal teste seatool eller hva det heter når jeg kommer hjem...

Mvh

Morten

[ Denne Melding var redigert av: mortesve på 2001-11-27 12:11 ]

Lenke til kommentar

Woha! Dere er ivrige på å formatere :smile:

Prøvde du å legge XP på en egen partisjon (primær2 e.l.) Den har en tendens til å gjemme unna primærpartisjoner som ligger forran sin egen. Det kan hende dette er problemet. Har du partitionmagic e.l. kan du se om den er gjemt unna, og få den frem igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...