Samurai99 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hei Jeg kjøpte meg en LaCie harddisk på mpx.no, og fikk den levert i dag Men det følger ikke med noen bruksanvisning, så jeg håper det er noen her som kan svare meg: - Kan disken stå på høykant? - Hvor ofte burde jeg skru den av/burde den bare være på under bruk? - Hva skjer hvis strømmen går under overføring / Har den en lade/batteri-funksjon? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 - Kan disken stå på høykant? Ja, hvis den har "føtter" som gjør at den står støtt. Så vidt jeg vet så har den det. - Hvor ofte burde jeg skru den av/burde den bare være på under bruk? Det spiller ingen rolle. Disken skal kunne brukes året rundt i ett strekk. (Lite bruk = lite slitasje så da vil nok disken leve i svært mange år også) - Hva skjer hvis strømmen går under overføring / Har den en lade/batteri-funksjon? Nei, ingen batterifunksjon. Hvis strømmen går midt under overføring så kan det gi korrupte filer. Derfor er det anbefalt å trykke på "safely remove hardware" nede til høyre i windows før du slår av strømmen til disken. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Takk for bra svar! Andre ting jeg lurer på: - Kan disken defragmenteres/formatteres/partisjoneres på samme måte som en vanlig intern harddisk? - Hvor mye "juling" tåler den? (Kan jeg f.eks. ha den i sekken) Endret 20. april 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 - Kan disken defragmenteres/formatteres/partisjoneres på samme måte som en vanlig intern harddisk? Jepp, den dukker opp i disk management som andre harddsiker. Det samme gjelder ved bruk av PartitionMagic og andre slike programmer. - Hvor mye "juling" tåler den? (Kan jeg f.eks. ha den i sekken) Tja.. Jeg har hadd den i sekken min men alltid hadd den inni en genser, bobleplast eller noe annet mykt. Det har gått helt fint. Men så har jeg jo vært forsiktig med den også. Jeg vil nok anbefale å være forsiktig. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Taaaakk Endret 15. juni 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå