TeddyErt Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har en jtable som viser data som brukeren har lagret. Jeg vil gjerne at scrollen skal "følge" den siste som bli lagt inn, altså at den alltid skal scrolle helt ned i tabellen. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
drool Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har en jtable som viser data som brukeren har lagret. Jeg vil gjerne at scrollen skal "følge" den siste som bli lagt inn, altså at den alltid skal scrolle helt ned i tabellen. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Ikke sikker jeg forstod deg helt rett. Men jeg er nesten helt sikker på at focus følger det siste feltet som blir satt inn i en jtable og da vil det vel være naturlig at du slipper å scrolle Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg setter inn feltet i en annen jtable enn den brukeren skriver dataene inn i. Jeg har en jtable som han registrerer dataene i, også trykker han på lagre. Da skal disse lagres i databasen også vises i den andre listen. Den har derfor ikke noe fokus i utgangspunktet. Da blir bare de nye linjene lagt til på slutten av tabellen mens scrollen bare står på toppen av listen hele tiden. Er det noen mulighet å sette hvilken rad som skal ha fokus i en jtable? Endret 21. april 2005 av TeddyErt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå