Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs Accespoint eller Router?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en stasjoner og en bærbar hjemme. Skal fortsette å bruke nett kabel på stasjonæren men vil ha trådløs nett på bærbaren.

Jeg har sett litt omkring men skjønner fortsatt ikke så mye om dette med trådløs Accespoint eller Router. Hva er den store forskjellen?

Hvilken av dem er det jeg egentlig skal bruke/ bør bruke?

Noen anbefalingen på noen gode men billige trådløs Accespiont eller Router.

Jente som skal bruke, trenger ikke en super trådløs accespiont/router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en stasjoner og en bærbar hjemme. Skal fortsette å bruke nett kabel på stasjonæren men vil ha trådløs nett på bærbaren.

Jeg har sett litt omkring men skjønner fortsatt ikke så mye om dette med trådløs Accespoint eller Router. Hva er den store forskjellen?

Hvilken av dem er det jeg egentlig skal bruke/ bør bruke?

Noen anbefalingen på noen gode men billige trådløs Accespiont eller Router.

Jente som skal bruke, trenger ikke en super trådløs accespiont/router.

Kjøp deg en WRT54G

Accespoint har bare en port og derfor bare egnet til trådløse..

Mens trådløs Router har som oftes innebygd switch, det vil si vanlig 4 pc tilkoblings port og 1 wan port,+ støtte opptil 253 trådløse.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Har du router fra før: kjøpe accesspoint (da trener du en switch i tillegg)

har du ikke router, kjøp trådløs router/basestasjon.

Er prisforskjellen liten så kjøper du routeren, for den kan settes opp til å fungere som ett aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg har et lignende dilemma...men har en rimelig god router fra før av......Hva er til å anbefale i dette tilfellet?? Merk jeg kan heller ikke noe spes om nettverk osv .... :blush:

Kan bruke en del peng....men kommer alltid tilbake til spm hva som er mer lønnsomt??

Har forresten 6 pc'er , av hvilke 5 er desktop uten trådløs mulighet ( fra før av altså) og en laptop med trådløs mulighet.....

Mange takk på forhånd!!! :thumbup:

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Hei, lurer på noe i samme sjangeren jeg også:

jeg har en stasjonærpc koblet rett på ruteren fra NGT. Snart kjøper jeg meg en bærbar m/wlan og ønsker å dele internett trådløst. Så da trenger jeg vel en switch.

Men i sommer kommer jeg til å være hos foreldrene mine, og de deler internett med noen naboer (wlan). Signalene er bare brukbare i ene delen av huset, og jeg lurer på hva jeg må gjøre for å få signalene videre til min laptop. (ønsker helst å bruke samme utstyre som i 'del 1' av tråden, vist dette er muligt, siden jeg ikke trenger utstyre mer enn en plass om gangen)

Så jeg lurer på om der er en lur måte å løse dette problemet på.

Endret av johnroger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...