ahoo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Eg har vannkj. på 3stk av diskane min (som fungere supert). Men pga mangel på 5 1/2brønner,får eg ikkje plass til vannkj. blokker på sidene av den siste hd`en. Så eg lure på om det er noken så har erfaring me den typen du bare skrur fast på under siden?hjelper dette noko, siden det er i sidene en har mest varme. Samt, du får ikkje så veldi kontaktoverflate når du skrur den fast fra undersiden? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 tja du kan jo snu disken oppned slik at blokka likker oppå disken. det skal ikke ha no å si hvilken vei disken står.... Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Da blir det ikkje noko plass å skru fast blokka? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC25120 Endret 21. april 2005 av ahoo Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Ingen som har prøvdt ein slik kjøler?Tanker om korleis dette kommer til å fungere? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Send mail til microplex, de har sikkert testa den Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 det er jo skrue hull under hdd også. det er akkurat samme det nor du snur disken slik at blokka peker mot cdrommen fks. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det er vel strengt tatt ikke så mye å lure på. Jeg vil i alle fall tro at nær sagt enhver vannkjølingsløsning av en HDD vil være bedre enn en luftkjølt løsning. Spørsmålet er imidlertid om man virkelig trenger det? Er kabinettet noenlunde ventilert, så vil nok harddisktemperaturene være etandes, også uten vannkjøling. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Mailen er sent til microplex no... Og ja,kjøling på hd`en er absolutt nødvendig. Kom opp i 59C her i går når den låg å kopierte på maks ei stund.. Og det er ikkje bra! Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 det er jo skrue hull under hdd også.det er akkurat samme det nor du snur disken slik at blokka peker mot cdrommen fks. Då e du jo lika langt då....Ingenting å tene på å snu hd`en..Meiner du kansje at ein kunne lagt blokka oppå disken?For der er det ikkje mulighet til skru fast disken.. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tror han mener at du setter hd-en oppned i kaninettet, så skrue hullene peker opp mot toppen av kabinettet og så legger du blokka oppå der. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 ok..Men,korfor ska du gjera da?e jo ingen forskjell og du snur på disken..kjøleren ligger mot samme flata uansett.Med denne kjøleren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIHDWBK01SB er eg redd det blir det samme som om den skulle ha logge på ei ca.25-30C stål plate.(siden vatnet i vannkj. er rundt 25-30C) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ok..Men,korfor ska du gjera da?e jo ingen forskjell og du snur på disken..kjøleren ligger mot samme flata uansett.Med denne kjøleren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIHDWBK01SB er eg redd det blir det samme som om den skulle ha logge på ei ca.25-30C stål plate.(siden vatnet i vannkj. er rundt 25-30C) HDDen blir jo kaldere uansett... (jf. termofysikkens 2. lov og varmeoverføring) Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Vakkert å sjå fleire som kan sine fysikk formla! Men,kor mykje det vil hjelpe..?Begrensa kor mykje varme som kan bli ført vekk ved hjelp av det little arealet (kontakt overflatena) du får... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Får vel en pekepinn her: http://www.viperlair.com/reviews/cooling/l...tek/blocks/hdd/ Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Supert!takker for den! Dei fekk tydlivis bedre resultater me den vannkj. blokka. Bare ein liten ting, her hadde dei kun CPU og HD på heila "linja", og som nevnt i testen.Så, var dette ein disk som ikkje blei så veldi varm (55C under stress)..Og da med denne vannkj, så kom HD`en opp i 41-45C. Og eg kjøre CPU,GPU,Chip og 4stk HD i det samme systemet...hmmm..lurer på koss det vil gå? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 fins det harddisk vannkjøling som passer til tt bigwater? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 "Alle" utgaver av HDD-kjølere vil jo passe, men antakelig er det niplene på kjøleren du tenker på? Der finnes det flere utgaver, men de fleste nipler lar seg jo bytte ut..... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 var om niplene passa ja.. noen andre som vet noe om det? Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Fant desse fine testresultatene av både 3-1/2" og 5-1/2" kjølere: http://www.waterchill.com/filarkiv/Product...e%20Coolers.jpg Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Vil det ikke være mulig å lage en enkel kjøler selv. Bare få tak i en kobberplate, borre hull til denne så den kan skrues på under disken for så og lodde på noen kobberrør og la vannet gå gjennom disse. Vil ikke det funke bra? Så bare kjøpe noen nipler som passer TT bigwater settet og sette på foran og bak rørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå