Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lexmark-skriver delt mellom Windows XP og 98SE

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har problemer med å få til en fullstendig deling av en Lexmark Z55-skriver i et trådløst hjemmeverk, bestående av to 2 stk Windows 98SE-PC'er og 1 stk. Windows XP Home Edition-PC.

Skriveren står fysisk tilkoblet den ene av W98SE-PC'ene.

På den andre PC'en med W98SE får jeg installert Lexmark løsningssenter og kommunikasjonen mot skriveren går upåklagelig. På PC'en med Windows XP får jeg derimot ikke til en komplett installasjon, på tross av gjentatte forsøk og justeringer.

Jeg har fulgt beskrivelsene for installasjon av ny, delt skriver både i Windows XPs veileding og veiledningen som finnes i kunnskapsdatabasen på www.lexmark.no. Resultatet blir at jeg enten a) får til utskrifter fra XP-PC'en, men uten å få startet Lexmark løsningssenter eller b) at Lexmark løsningssenter starter opp, men uten kommunikasjon med skriveren. Resultat a) er akspetabel som en nødløsning, men jeg mangler den funksjonaliteten som Lexmark løsningssenter gir.

Spørsmål:

a) Er det i det hele tatt mulig å få satt opp en Z55-skriver på en XP-PC, når skriveren fysisk står tilkoplet en W98SE-PC via trådløst nettverk?

b) Hvis ja, finnes det en god installasjonsprosedyre?

På forhånd takk for svar!

Hilsen Per Jørgen Olafsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...