Gå til innhold

Nikon Coolpix 7900, mitt beste kjøp på lenge

Anbefalte innlegg

Har lett lenge etter et bra kamera som kan tilfredstille mine behov mtp. høy oppløsning/store bildefiler i kombinasjon med å også være rimelig kompakt. På anbefaling av tester og anbefalninger av bland annet Afseth her på forumet kjøpte jeg denne uke et Nikon Coolpix 7900. Dette er det 8 digitalkamera jeg har hatt så jeg føler at jeg begynner å få litt erfaring med det å ta bilder med digitalkamera.

Så med bakgrunn av min erfaring med digitalkamera må jeg bare gi dette kamera en sekser på terningen. Makan til flotte bilder har jeg aldri sett, skal jeg komme med en negativ ting så må det være det at LCD skjermen er innfelt i kamera så det samler seg endel støv på skjermen. Det at LCD skjermen også blir litt kornete når det blir mørk lar jeg heller ikke påvirke sluttresultatet.

Jeg har fra før et Casio Exilim EX-S100 (for festbruk :-)) og et Fujifilm 410. Når jeg sammenlikner disse tre mot hverandre så ser man fort forskjellen på hva man mener med støy i bildet. Nikon er helt støyfritt i forhold til Fujien og Casio'n. Casio er faktisk ganske ille på støy når man har andre kamera å sammenlikne med, når man har tatt bilde under helt like forhold.

Ville bare si takk til Afseth og resten av gjengen :thumbup: her inne for mye god informasjon som ledet til årets kjøp (foreløbig da :-))

Mvh

Fredde

Endret av fredde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...