KodeHode Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Har ett SQL script som skal poste i to tabeller med relasjon i mellom dem.. Det vil si att tblSCHEMA.TagID er linket til tblTAG.ID, scriptet ser ut som dette: DECLARE @Temp AS int INSERT INTO tblTAG (ID) VALUES ('2.2.2.2') SET @Temp=(SELECT SCOPE_IDENTITY()) INSERT INTO tblSCHEMA (Bruker, TagID) VALUES ('TEST2', @Temp) Scriptet funker fint, men det jeg lurer på er hva som skjer dersom to clienter poster på samme tid (alle connections kjører på samme database connection). Det jeg er redd for att skal skje er att posting til tblSCHEMA for klientA blir knyttet mot tblTAG posting fra klientB, er det mulig att dette vil kunne skje slik som skriptet mitt er satt opp? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Åssen server bruker du? Denne virker på MS SQL Server: SET NOCOUNT ON; INSERT INTO Blah(tall) VALUES(1); SELECT @@IDENDITY; SET NOCOUNT OFF; På MySQL og Access kan du vel bare skrive dette tror jeg: INSERT INTO Blah(tall) VALUES(1); SELECT @@IDENDITY; Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Ikke vær redd for det. SCOPE_IDENTITY() og @@IDENTITY returnerer alltid verdien som gjelder for ditt scope. SCOPE_IDENTITY() returnerer siste identity-verdi innenfor ditt scope. Dvs. at den ikke returnerer identity-verdier som evt. INSERTS i triggere skulle finne på å gjøre. @@IDENTITY returnerer imidlertid siste identity-verdi for din session, også identity-verdier som triggere har utført. Lenke til kommentar
KodeHode Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Takk for tilbakemeldingen.. da kan jeg lene meg tilbake å slippe å tenke på den problematikken lenger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå